Riigikogu liige ja erakond Eestimaa 
Rohelised esimees Marek Strandberg on kindel, et laisale ühiskonnale saab 
keskkonnasäästlikust õpetadapiitsa ja prääniku meetodiga.
„Mina arvan, et võiks autodele üldse maksu peale panna! Kallim maks rohkem saastavatele autodele ja väiksem maks vähem saastavatele autodele. Nagu Soomes,“ rääkis Marek Strandberg keskkonna kaitseks rakendatavate maksude kehtestamisest ning lisas, et ühiskond vajab „piitsa ja präänikut.“
"Ma arvan küll," vastas Strandberg küsimusele, kas saastamise astmega proportsionaalne automaks paneks autoomanikke oma masinaid väiksemate ja keskkonnasäästlikumate autode vastu vahetama.
Näited Hummerit omavatest inimestest, keda nende enda sõnul saastemaks või automaks ei kõigutaks, rohelist eiveennud. Strandbergi sõnul on Eestis Hummeri omanikke väga vähe ja ülejäänuid, kellele ei meeldi oma raha raisata nagu Hummeri omanikele, paneks autodele kohaldatav maks väiksema ja säästlikuma masina kasuks otsustama.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Automüüjate välja pakutud idee maksustada hoopis autotootjad, et nad keskkonda rikkuvaid autosi sootuks enam ei toodaks, polnud Strandbergi arvates hea mõte. Ta leidis, et sellisel juhul oleks tegemist tootele „tolli kehtestamisega“.
Marek Strandbergi arvates oleks autode maksustamine äärmiselt oluline ka sellepärast, et väiksemad autod, mis inimesed endale pärast maksustamist soetaks, rikuksid tunduvalt vähem teesid. Väikeste autode kiituseks ütles roheline, et need on tänapäeval mugavad, seega ei ole mõtet tuua ettekäänet, justkui suure auto sünonüüm oleks automaatselt mugavus.
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.