Viking Line’i jaoks eriti oluline uus laev
Viking XPRS jääb Tallinn-Helsingi liinile hiljaks ning alust ehitav Aker ei oska
uut valmimistähtaega anda.
Viking Line on kiirlaeva palju panustanud. Umbes 130 miljonit eurot (2 miljardit krooni) maksnud alus peaks plaanide kohaselt Tallinn-Helsingi liinil sõitma hakkama märtsis, kirjutas Taloussanomat.
Esialgu pidi laev valmis saama juba jaanuaris ja liikvele minema 10. märtsil. Nüüd on Akeri Helsingi laevaehituskoda teatanud, et laev saab valmis alles märtsi alguses, kuid ka see ei ole veel päris kindel.
”Oleme siiamaani võinud Akerit usaldada. Hilinemine on meie jaoks tõsine asi ja suur pettumus,” ütles Viking Line’i tegevjuht Nils-Erik Eklund.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Laevakompanii kavatseb Akerilt hilinemise eest nõuda kahjutasu. ”Hüvitist makstakse iga hilinetud päeva pealt, seega ei ole rahaline kaotus suur. Ometi on praeguseks liini esimesteks päevadeks broneeritud juba 12 000 reisi, neist mõne on broneerinud ka olulised ärikliendid,” oli Eklund mures.
Viking Line võib vajadusel XPRSi asemel käigus hoida vana Rosellat, kuid ärikliendite koosolekuteks see tõenäoliselt ei sobi.
Kui aluse vastuvõtmise järel kõik ettevalmistused probleemideta sujuvad, võib XPRS liinile tulla märtsi keskpaigas.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.