Viking Line’i jaoks eriti oluline uus laev
Viking XPRS jääb Tallinn-Helsingi liinile hiljaks ning alust ehitav Aker ei oska
uut valmimistähtaega anda.
Viking Line on kiirlaeva palju panustanud. Umbes 130 miljonit eurot (2 miljardit krooni) maksnud alus peaks plaanide kohaselt Tallinn-Helsingi liinil sõitma hakkama märtsis, kirjutas Taloussanomat.
Esialgu pidi laev valmis saama juba jaanuaris ja liikvele minema 10. märtsil. Nüüd on Akeri Helsingi laevaehituskoda teatanud, et laev saab valmis alles märtsi alguses, kuid ka see ei ole veel päris kindel.
”Oleme siiamaani võinud Akerit usaldada. Hilinemine on meie jaoks tõsine asi ja suur pettumus,” ütles Viking Line’i tegevjuht Nils-Erik Eklund.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Laevakompanii kavatseb Akerilt hilinemise eest nõuda kahjutasu. ”Hüvitist makstakse iga hilinetud päeva pealt, seega ei ole rahaline kaotus suur. Ometi on praeguseks liini esimesteks päevadeks broneeritud juba 12 000 reisi, neist mõne on broneerinud ka olulised ärikliendid,” oli Eklund mures.
Viking Line võib vajadusel XPRSi asemel käigus hoida vana Rosellat, kuid ärikliendite koosolekuteks see tõenäoliselt ei sobi.
Kui aluse vastuvõtmise järel kõik ettevalmistused probleemideta sujuvad, võib XPRS liinile tulla märtsi keskpaigas.
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.