Autoettevõtete liidu juht Villem Tori
tunnistas täna, et tuleva aasta esimeses pooles võib arvukalt
transpordiettevõtteid kukkuda kahjumisse.
"Ma ei suuda täna öelda, mida maksab tuleval aastal kütus. Eks esimene poolaasta näitab, milliseks kujuneb 2008. aasta transpordiettevõtete jaoks," rääkis Tori. Vastuseks küsimusele, kas see võib ettevõtteile tähendada kahjumeid, vastas ta napilt: "Jah."
Transpordi ametühingu juht Peep Peterson ütles: "Pankrotti ei tohiks meie hinnangul ükski ettevõte minna. Kui peaks aga selline oht olema, oleme valmis motivatsioonisüsteeme üle vaatama."
Ettevõtetevahelised palgaerinevused tulenevad eelkõige motivatsioonisüsteemide erinevusest, mis on kokku lepitudiga konkreetse ettevõtte ja selle töötajaskonna vahel. Kui töökokkulepe tõstab alampalka, satuvad suurema löögi alla need transpordiettevõtted, kelle motivatsioonisüsteem võimaldab suuremat lisateenistust.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.