Täna keskpäeval selgus, etEesti
Transpordi- ja Teetöötajate Ametiühingu ning Autoettevõtete Liidu juhid leppisid
töötingimustes kokku jakavandatud streiklükkub edasi.
Autoettevõtete liidu juht Villem Tori ja transpordi ametiühingu juht Peep Peterson kirjutasid täna alla töökokkuleppele, mille ettevõtjad ning ametühingud peavad homme kinnitama.
Riiklik lepitaja Henn Pärn taotles, et streigi edasilükkamist24 tunni võrra. Palgaläbirääkimised riikliku lepitaja juures on samas lõppenud.
Autoettevõtete liidu juhi ja ametühingujuhi kätt hoidis allkirjade andmiselmajandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ametühingud nõudsid transporditöötajate miinimumpalkade tõstmist, muudatusi töö- ja puhkeaja arvestuses ning tööandjate ja ametühingute omavaheliste suhete täpsemat reguleerimist.
Äsja allkirjastatud kokkuleppe kohaselt tõuseb bussijuhtide ja teiste transpordisektori oskustööliste alampalk tuleval aastal 7060 kroonini, veoautojuhtide alampalk 6560 kroonini ja lihttöötajate alampalk 5470 kroonini. Praegune bussijuhtide alampalk on 5400 krooni kuus.
Transporditöötajate alampalgale lisandub tasu õhtuste ja öiste töötundide ning puhkepäevadel töötamise eest, aga ka lisatasu ületunnitöö eest ning konkreetse transpordiettevõtte motivatsioonisüsteemist tulenevad lisatasud.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.