Rootsi veeteedeamet leidis Eesti
inspektorite poolt juunis sõidukõlbulikuks tunnistatud Tallinkile kuuluvalt
parvlaevalt Fantaasia 12 tõsist viga, keelates alusel merelemineku, kuna see
võib uppuda.
Parvlaev oleks pidanud väljuma Göteborgi Cityvarveti sadamast neljapäeval ja suunduma kruiisile marsruudil Hirtshals-Strömstad-Langesund, vahendas postimees.ee.
«Me ei luba sellel sõita,» ütles Rootsi veeteede ameti üleminspektor Christer Ingelsten väljaandele GT.
Muu hulgas tuvastati, et valjuhääldisüsteem ei tööta, päästepaatide vettelaskmine on raskendatud ja veekindlad uksed ei sulgu. Veekindlad uksed jagavad laeva erinevateks osadeks, et sellega takistada lekke korral vee edasiliikumist laevas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
«Juhul, kui laev läheks külili või ümber, siis see upuks,» rõhutas avastatud vigade tõsidust laevainspektor Håkan Ågård.
Viimati tehti parvlaevale ülevaatus juunis Eestis ja alus läbi selle edukalt. Tallinki parvlaev MS Fantaasia mahutab erinevatel andmetel 1500-1550 reisjat ja 300 autot ehk 1440 liinimeetrit sõidukeid. Fantaasia on ehitatud 1979. aastal ning renoveeritud 2004. aastal. Alus on 136,1 meetrit pikk ja 24,2 meetrit lai.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.