Tallinna bussijaamas tegutses organiseeritud
varaste grupp, kes suutis sügisel kuu ajaga liinibusside pagasiruumidest
varastada üheksa bussireisija pagasi.
Varguse skeem oli lihtne. Nagu bussijuhid avastasid, kuulus vargajõuku neli keskealist meest. Neist esimene juhtis kõrvale pagasiruumi eest vastutava bussijuhi tähelepanu, teine valis välja kohvri, kolmas üritas hajutada selle omaniku tähelepanu ning neljas kõndis saagiga minema, kirjutas Postimees.
Kusjuures, mitmel korral pistsid vargad juhuslike inimeste kahtluse vältimiseks sinna pagasiruumi ise reisijat mängides mõne koti ja võtsid sealt neid huvitava koti vastu.
"Aga see peibutuseks pistetud kott on tavalist prahti täis," ütles bussifirma Sebe liinidirektor Väino Moor.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Septembri algusest oktoobri keskpaigani kestnud varguste laine muutis kõik bussifirmad rahutuks, sest reisijate veo eeskirja kohaselt peavad nemad hüvitama nende kasutusse antud asjade kadumise. "Kui varem oli selliseid vargusi ehk üks kolme kuu kohta ja seda Tallinna-Narva liinil, siis nüüd kohe järgemööda ning enamikus Tallinna-Tartu liinil," rääkis Moor.
Kuigi juhtumeid uurib politsei ja teatud juhtudel on koos tegutsenud vargad näha isegi bussijaama turvakaamerate salvestistel, puuduvad Põhja ringkonnaprokuratuuri teatel esialgu siiski konkreetsed kuriteos kahtlustatavad.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.