Tallinna bussijaamas tegutses organiseeritud
varaste grupp, kes suutis sügisel kuu ajaga liinibusside pagasiruumidest
varastada üheksa bussireisija pagasi.
Varguse skeem oli lihtne. Nagu bussijuhid avastasid, kuulus vargajõuku neli keskealist meest. Neist esimene juhtis kõrvale pagasiruumi eest vastutava bussijuhi tähelepanu, teine valis välja kohvri, kolmas üritas hajutada selle omaniku tähelepanu ning neljas kõndis saagiga minema, kirjutas Postimees.
Kusjuures, mitmel korral pistsid vargad juhuslike inimeste kahtluse vältimiseks sinna pagasiruumi ise reisijat mängides mõne koti ja võtsid sealt neid huvitava koti vastu.
"Aga see peibutuseks pistetud kott on tavalist prahti täis," ütles bussifirma Sebe liinidirektor Väino Moor.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Septembri algusest oktoobri keskpaigani kestnud varguste laine muutis kõik bussifirmad rahutuks, sest reisijate veo eeskirja kohaselt peavad nemad hüvitama nende kasutusse antud asjade kadumise. "Kui varem oli selliseid vargusi ehk üks kolme kuu kohta ja seda Tallinna-Narva liinil, siis nüüd kohe järgemööda ning enamikus Tallinna-Tartu liinil," rääkis Moor.
Kuigi juhtumeid uurib politsei ja teatud juhtudel on koos tegutsenud vargad näha isegi bussijaama turvakaamerate salvestistel, puuduvad Põhja ringkonnaprokuratuuri teatel esialgu siiski konkreetsed kuriteos kahtlustatavad.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.