• 16.11.07, 14:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kontroll säästab tuhandeid

Enne kasutatud auto ostmist on mõistlik lasta see spetsialistidel ülekontrollida. Hiljem ilmnevate vigade likvideerimine võib maksma minna mitukümmend tuhat krooni.
Variante, kus autot kontrollida, on mitmeid. Alati on võimalik minna margiesindusse ja lasta auto seal kontrollida. BMW esindajal United Motorsil on kasutatud sõiduki üldkontroll.
United Motorsi järelmüügijuhi Margus Roosalu andmeil kontrollitakse enam kui sada viitekümmet sõlme. Testi käigus kontrollitakse kere, veermik, pidurid, roolimehhanism ja veojõuülekanne. Samuti vaadatakse üle ja hinnatakse lõtkud, kulumine, lekked ja vigastused. Kontrollitakse ka elektrisüsteemi ja elektrooniliselt juhitavaid seadmeid, tehakse lühitest ning vaadatakse üle elektroonikaplokkide veamälud.
Samuti testitakse mootoriga seotud süsteemide ja mehhanismide toimimist. Kontrolli käigus hinnatakse värvkatte ja klaaside kulumist ning vigastusi. Veel vaadatakse üle interjöör - istmed, polstrid, turvavööd, jne. Roosalu jutu järgi kontrollitakse kõike, mida võimalik, ilma sõidukit osadeks võtmata kontrollida.
Raido Kuusmaa keretöödega tegelevast Benefitist nimetab, et nemadki võtavad kliendi vastu, kui keegi tuleb nende poole palvega teha autole väline kontroll. Esialgu vaadatakse üle kõikvõimalikud keredetailide vahed ja kui tekib mingi kahtlus, et auto on kehvasti remonditud, siis saab ka pesta ja sügavama kontrolli teha.
Kui tavaline inimene ei pruugi aru saada, kust on auto värvitud, siis Kuusmaa kinnitusel õppinud ja kogemustega maalri silma eest sellised kohad ei pääse: "Kui sa päevast päeva sellega tegeled, siis näed kohe, kus on imepeenikesed lihvimisjäljed sees." Küsimus ei ole selles, kas auto on kunagi avariis osalenud. Enamalt jaolt on ja neid, mis ei ole, on väga vähe.
Küsimus on hoopis selles, kuidas auto on korda tehtud. Selleks ongi vaja teha ülevaatus, et teada, kas autosse on vaja hakata kohe raha investeerima. Roosalu teada on olnud ka juhuseid, kus nad lihtsalt soovitavad kliendil kontrollitud sõidukit mitte osta, kuna selle seisukord on väga halb või see on avariijärgselt nii halvasti taastatud, et nad ei soovita sellist muret endale kaela võtta.
pane tähele
* Mida tuleks enne ostu kontrollida? kere
* veermik* roolimehhanism* lõtkud* kulumine* lekked* vigastused* elektrisüsteem* elektroonikaplokkide veamälud* interjöör
hinnad
* Kontrolli hind 500 kr Benefiti kerekontroll 300 kr
* ABC Motorsi (Renault) kontroll 495 kr* Reval Auto (Audi) kontroll 704 kr* Silberauto (Mercedes) kontroll 1250 kr* United Motorsi kasutatud sõiduki üldkontroll 1359 kr

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 09.05.25, 13:21
Topauto avas Tartus Lõuna-Eesti esimese CUPRA Garage müügisalongi
2
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
3
Uudised
  • 21.04.25, 12:01
Saadaval on 4,7 miljonit eurot, autovedajaid jätab see aga külmaks
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
4
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
5
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
6
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele