• 12.10.07, 13:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Schengeni laienemine paneb vana Euroopa muretsema

Euroopa Liidu ühtne õigus- ja viisaruum Schengen laieneb 21. detsembril üheksasse 2004. aastal liiduga ühinenud riiki, muutes reisimise lihtsamaks ka eestlastele. Vana Euroopa aga tunneb laienemise pärast muret.
Euroopas ei ole just palju ideid, mis on saanud nii palju toetust. Riikidevaheliste piiride kaotamine on aga tõeline unistus, kirjutas The Economist.
1985. aastal sõlmisid Schengeni lepingu viis riiki. Hiljem liitusid sellega veel kümme riiki. Praegu on Schengeni ruumis kõik ELi riigid, v.a Iirimaa ja Ühendkuningriik, ning kaks liitu mittekuuluvat riiki: Norra ja Island. Nüüd lisandub üheksa uut riiki. 2004. aastal ELiga liitunuist jääb välja vaid Küpros.
Kuigi uued liikmesriigid on teinud suuri jõupingutusi, et oma piiripunktid süsteemi nõuetega vastavusse viia ja Schengeni välispiiri tugevdada, on juba praegu viisaruumis olevais riikides liikvele läinud hirmujutud.
Kõige valjuhäälsemalt on laienemist kritiseerinud Austria siseminister Günther Platter, kes idanaabritega piiri kaotamise asemel plaanib riigisiseselt luua sõjalised kontrollpunktid.
Tšehhi ja Ungari poliitikud on sellisest umbusaldusest hämmeldunud. Samas on Platteri tegelik mure põhjus Slovakkia. Sealne piir Ukrainaga läheb läbi paksu metsa ja Karpaatide. Just seda peetakse Schengeni nõrgimaks lüliks.
Hollandi politseiakadeemia dekaan Monica den Boer leiab, et mure uute liikmete pärast on liialdatud. Ka Itaalia ja Kreeka liitumisel süsteemiga vastavalt 1997. ja 2000. aastal olid kahtlused üleval, kuid need ei ole end õigustanud. Kui muudatustest rääkida, siis nimetab ta pigem suunda paremuse poole, kuna politsei saab riigiüleselt paremini koostööd teha.
Ometi tunnistab ka den Boer, et osalt on mure õigustatud. Tema sõnul ei ole mure mitte praegu liituvad riigid ega Šveits või Küpros, mis plaanivad liituda 2008. aastal, vaid Bulgaaria ja Rumeenia, mis loodavad ühtsesse viisaruumi saada 2010.-2011. aastal. Sealsed madalad palgad ja laialt levinud korruptsioon muudavad piiritöötajad altkäemaksude poolt kergesti haavatavaks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele