• 09.10.07, 08:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Merevedu kallines aastaga pea 100%

Eesti ettevõtetele on Aasiast kauba toomine läinud tänavu kallimaks ligi kaks korda. Viimane meretranspordi hinnatõus sel aastal ootab ees oktoobris-novembris.
Septembri viimasel nädalal said ASi DSV Transport kliendid kirja teatega, et ookeani-liine ühendavad laevanduskonverentsid tahavad oktoobris läbi viia meretranspordi baastariifi üldise hinnatõusu, kirjutas Äripäev.
Hinnatõus ootab ees importvedusid Aasiast ja Ameerikast. Oktoobris-novembris Aasiast Euroopasse suunduval meretranspordil läbiviidav üldine hinnatõus on tänavu juba neljas või viies.
20jalastel konteineritel on baastariif tänavu tõusnud kokku üle 900 dollari. See tähendab, et mõnest sadamast on konteineri transport muutunud ligikaudu kaks korda kallimaks. Näiteks Singapurist on 20jalase konteineri transpordi baastariif alates oktoobrist 2000 dollarit, sellest 900 dollarit on lisandunud hinnale tänavu.
Eesti kroonidesse arvutatuna tähendab tänavune hinnatõus ligikaudu 10 000kroonist lisakulu.
ASi Lincona Konsult ostujuht Aivi Kulden ütleb, et nemad on tundnud isegi suuremat hinnatõusu. Kuldeni arvestuste kohaselt on parketiga täidetud 20jalase konteineri transport Aasiast Eestisse kallimaks läinud isegi kuni 20 000 krooni.
Praegu veel ei ole Lincona kasvanud transpordikulusid toodete lõpptarbija hinnale lisanud, kuid tulevikus tuleb seda tõenäoliselt teha.
Kulden ei näe põhjust, miks laevaliinid peaksid hakkama hindu alla laskma, kuna konteinerid on neil praegu täis müüdud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 11:27
Autoliising on minevik: kuidas saada ettevõtte autokulud kontrolli alla
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele