Transiidiettevõtete virtuaalse
piirijärjekorra tekitamise mõttel on küll tolliameti ja siseministeeriumi
toetus, aga praktilisi samme pole selle teostumiseks veel astutud.
Maksu- ja tolliameti andmetel ootas Narva tollijärjekorras eile 270 autot, üleeile oli neid 250. Kõik kaugsõiduautojuhid peavad sabas seisma keskmiselt 78 tundi, kuid halvemal juhul kuni nädala, kirjutas venekeelne majandusportaal dv.ee.
Transiidiettevõtted on ammu plaaninud elava järjekorra asendamist virtuaalse sabaga. Transiidikonsultant Raivo Vare hinnangul töötab Vene-Soome piiril sarnane süsteem juba küllaltki edukalt.
Maksu- ja tolliameti asedirektor Dmitri Jegorov ütles, et nende virtuaalsaba üleskutset toetasid ka siseministeerium ja piirivalveamet. Paraku praegu mingeid arendustöid ei tehta, sest selleks oleks vaja uuendada kogu infrastruktuuri.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Vare oli veendunud, et virtuaaljärjekorra idee on läbinisti hea vaid esmapilgul. "See süsteem toimiks vaid püsivedajate jaoks. Neile jäetakse näiteks tunni-kahene auk ja masina vormistamisele kuluks viis minutit," selgitas Vare. Väikevedajad ja võõramaised kaugsõiduautojuhid hakkaksid aga selliste aukude pärast piiril ootama senisest veelgi kauem. "Nad saavad kurjaks nagu kuradid," kommenteeris Vare emotsionaalselt.
Samas leidis Vare, et virtuaaljärjekorraga tasub siiski alustada. Kui kaasata esimesse etappi püsivedajad, keda tavaliselt seisab korraga järjekorras 6-8, saaks nende piiriületuse vormistada senise 12 tunni asemel nelja tunniga.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.