3. september 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mart Laar: riigile keskkonnasäästlikud autod

Keskkonnasäästu ajal on Eesti poliitikutel viimane aeg üle minna sõnadelt tegudele, kirjutas oma blogisIsamaa ja Res Publica liider Mart Laar.

"Ning seda sellele vaatamata, et mõni ajakirjanik keskkonnasäästlikku kütust esimesena pakkuva tankla avamisel osalemist ühe või teise firma reklaamimiseks peab. Keskkonnasäästu propageerimine pole mitte poliitiku õigus vaid kohus," arvas Laar.

"Mis aga puutub bioetanoolkütustesse, siis neist oleks Eestil igati tulu. Bioetanooli tarbimisega on maailmas silma paistnud eelkõige Brasiilia, kus 1970ndatel hakati riikliku programmiga juurutama bioetanooli tootmist ja kasutamist. Täna toodetakse seal suhkruroost bioetanooli ilma valitsuse toetusteta ja selle hind on odavam kui nafta hind maailmaturul. Bioetanool katab vähemalt kolmandiku kogu Brasiilia kütusevajadusest.Ka USA-s on bioetanooli kasutamine levimas. Tõsi küll, USA-s kasutatakse pigem E10-t (10% etanooli sisaldusega bensiinisegu). Biobensiiniga sõitvaid autosid on seal 6 miljonit.

EL-i biokütuste direktiiviga on püstitatud eesmärk, et aastaks 2010 peavad 5,75% kõikidest transpordisektoris kasutatavatest fossiilkütustest (bensiin ja diislikütus) olema biokütused, 2020 aastaks soovitakse jõuda juba 10%-ni. Selle ülesande mahukusest annab aimu fakt, et 2002. aastal moodustasid biokütused ainult umbes 0,45% ELi autotranspordi energiatarbimisest. Bioetanool aitab vähendada riigi sõltuvust naftaimpordist. Rootsi on seadnud eesmärgiks saada aastaks 2020 täielikult naftast sõltumatuks, minnes üle bioetanoolile. Bioetanool on müügil pea 800 tanklas üle riigi. Riik soodustab bioetanooli kasutamist maksusoodustustega (bioetanool on odavam, Stokholmis ei pea bioetanooliga sõitja maksma saastemaksu, kehtib odavam kindlustus) ja tasuta parkimislubadega.

Eestis annab bioetanooli tootmine võimaluse arendada Eesti põllumajandust. Toorainet (näiteks rapsi või tselluloosi) on võimalik väga edukalt Eestis kasvatada ja olemasolevate vahenditega töödelda. Eesti põllumehed saaksid sellega väga hästi hakkama. Mis aga eriti oluline tegemist on olulise sammuga Eesti julgeoleku suurendamisel meie energeetika-alast sõltuvust vähendades.

Loomulikult on tegemist uue asjaga, seda enam tuleb seda tutvustada ning propageerida. Eesti valitsus võiks edaspidi näiteks lisada vähemalt esindusautode hankimisel nõude, et tegemist peaks olema kas hübriidide või bioetanoolil sõitvate masinatega. Neid pakuvad juba õige mitmed firmad, nii et valikut peaks jätkuma," aras poliitik.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077