• 22.08.07, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viktor Siilats blokeerib Haapsalus veeteed

Haapsalus käib kohtuvaidluste ja seaduseaukudega pikitud sadamasõda, sest Suur-Holmi jahisadama omanik ärimees Viktor Siilats on Haapsalu Tagalahe ainukese laevatatava veetee ujuvkaiga blokeerinud.
Ujuvkai takistab meresõidukite ligipääsu Haapsalu Jahtklubi kai juurde, kirjutas Äripäev. Sellest tekkinud tüli on käärinud juba mõnda aega ning lahvatas uue hooga möödunud kuul, kui Siilats ainukesele ligipääsule jahtklubi silla juurde ajutise ujuvkai ette tõmbas. Põhjenduseks hooldus- ja ehitustööde ettevalmistusega seotud ohutusabinõud. "Kuna Haapsalu Jahtklubi tegevuse tõttu on meie ametlik sadam kaotanud sobivaid sildumiskohti, siis oleme sunnitud neid juurde tekitama," selgitas Siilats oma sadama laienemisvajadust.
Jahiomanikud peavad Siilatsi käitumist ebaeetiliseks ning panevad kahtluse alla ka ujuvkai seaduslikkuse. Imestust on tekitanud seegi, et riik ainukese üldkasutatava veetee erafirma ainukasutada ja -käsutada andis. Veeteede ameti teatel ei reguleeri veetee kellegi valdusesse andmist Eestis aga ükski õigusakt.
Haapsalu Jahtklubi omanik Kurmet Ossip toimuvast rääkida ei taha, sest tänaseni kestab kohtuvaidlus Suur-Holmi sadama krundil oleva kai omandiõiguse üle, mis Ossipi kinnitusel kuulub juba 1994. aastast Haapsalu Jahtklubile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Küll aga teevad seda emotsioone kokku hoidmata Siilatsi tegevusest nördinud jahiomanikud väikelaevajuhtide foorumis kipper.ee, kirjeldades Suur-Holmi sadama omaniku tegevust naaberkai torpedeerimisel, milleks pahaste purjetajate sõnul vahendeid ei valita. Nii võib foorumist lugeda, kuidas Suur-Holmi sadama töötajad jahtidele kummipaatidega vastu sõidavad, et neid oma kai äärde eskortida. Piraatliku puksiirteenusega tegelevat ka Siilats ise, kes ei pidavat paljuks isiklikult ka jahtklubi kai ääres seisvate aluste juurde sõita.
Siilatsi kinnitusel pole taoline eskortteenus aga pärit mitte piraatidelt, vaid hoopis Vahemere-äärsetest parimatest sadamatest, kus väikelaevale sõidab vastu sadamakaater ja nimetab kaikoha, kuhu jaht silduda tohib.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele