Tänasel kohtumisel RailBaltica projekti
Euroopa koordinaatori Pavel Telickaga kinnitas minister Juhan Parts, et Eesti on
igati huvitatud RailBaltica projekti jätkamisest ja pooldab etapiviisilise
tegevuskava rakendamist, teatas ministeerium.
„Eesti esmane huvi on see, et põhja- ja lõunasuunalised kauba- ja reisijateveod hakkasid toimima kogu olemasoleva trassi ulatuses,” ütles minister Juhan Parts, kelle sõnul tahab Eesti viimasena kuulda seda, et RailBaltica projekt on peatatud. „Meie tegevuskava hõlmab Tartu–Valga raudteeliini rekonstrueerimist aastatel 2008–2009 ning Tallinna–Tapa vahelise lõigu teise olemasoleva rööpapaari rekonstrueerimistöid aastatel 2009–2010,” rääkis Parts ministeeriumis toimunud kohtumisel.
Nimetatud töid rahastatakse AS eesti Raudtee omavahenditest ning jutt käib kiirustasemest 120 km/h. Järgnevad sammud RailBaltica investeeringute realiseerimiseks nõuavad detailsemaid uuringuid. See kätkeb endas detailset tasuvusanalüüsi, keskkonnamõjuhinnanguid ning tehniliste parameetrite arvutusi kuni eelprojekti koostamiseni välja. Selleks taotleme ka koordineeritult Läti ja Leeduga kaasrahastamist Euroopa Liidu transpordivõrgustiku 2007–2013 perioodi eelarvest.
RailBaltica koordinaatori Telicka sõnul peaks Eesti andma Euroopa Komisjonile ka ametliku sõnumi raudtee renoveerimistööde jätkumise kohta, siis saaks komisjon konkretiseerida kõnealuse projektiga seotud samme. Minister Partsi sõnul saabub kinnitus kohe pärast MKMi tegevuskava heakskiitu valitsuses.
RailBaltica on Euroopa Liidu trans-Euroopa prioriteetsete projektide nimekirjas ning see peaks kulgema marsruudil Varssavi–Kaunas–Riia–Tallinn–Helsingi.
Seotud lood
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.