• 29.05.07, 16:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: viimane, mida kuulda tahame on, et RailBalticast loobutakse

Tänasel kohtumisel RailBaltica projekti Euroopa koordinaatori Pavel Telickaga kinnitas minister Juhan Parts, et Eesti on igati huvitatud RailBaltica projekti jätkamisest ja pooldab etapiviisilise tegevuskava rakendamist, teatas ministeerium.
„Eesti esmane huvi on see, et põhja- ja lõunasuunalised kauba- ja reisijateveod hakkasid toimima kogu olemasoleva trassi ulatuses,” ütles minister Juhan Parts, kelle sõnul tahab Eesti viimasena kuulda seda, et RailBaltica projekt on peatatud. „Meie tegevuskava hõlmab Tartu–Valga raudteeliini rekonstrueerimist aastatel 2008–2009 ning Tallinna–Tapa vahelise lõigu teise olemasoleva rööpapaari rekonstrueerimistöid aastatel 2009–2010,” rääkis Parts ministeeriumis toimunud kohtumisel.
Nimetatud töid rahastatakse AS eesti Raudtee omavahenditest ning jutt käib kiirustasemest 120 km/h. Järgnevad sammud RailBaltica investeeringute realiseerimiseks nõuavad detailsemaid uuringuid. See kätkeb endas detailset tasuvusanalüüsi, keskkonnamõjuhinnanguid ning tehniliste parameetrite arvutusi kuni eelprojekti koostamiseni välja. Selleks taotleme ka koordineeritult Läti ja Leeduga kaasrahastamist Euroopa Liidu transpordivõrgustiku 2007–2013 perioodi eelarvest.
RailBaltica koordinaatori Telicka sõnul peaks Eesti andma Euroopa Komisjonile ka ametliku sõnumi raudtee renoveerimistööde jätkumise kohta, siis saaks komisjon konkretiseerida kõnealuse projektiga seotud samme. Minister Partsi sõnul saabub kinnitus kohe pärast MKMi tegevuskava heakskiitu valitsuses.

Artikkel jätkub pärast reklaami

RailBaltica on Euroopa Liidu trans-Euroopa prioriteetsete projektide nimekirjas ning see peaks kulgema marsruudil Varssavi–Kaunas–Riia–Tallinn–Helsingi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 08:58
Nutikas ja maksuvaba valik kauba vedamiseks
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele