Pingestunud Eesti-Vene suhted mõjutavad
pärssivalt ka Lääne-Viru ärimeestele, kuid näiteks Kunda sadam lõikab sellest
kasu ja on tööga lausa üle koormatud.
Raudteetransiidi pidurdamise olukorras on Vene ärimehed hakanud enam kasutama laevatransporti. Nii näeb Kunda sadamas iga päev suuri laevu, mis Venemaalt ümarpuitu toovad, et siinseid saetööstusi toormaterjaliga varustada, kirjutas Virumaa Teataja.
"Kui maad mööda ei pääse, tullakse meritsi," ütles Kunda sadama direktor Aleksander Nikolajev, kelle sõnul on tööd liigagi palju. "Aga see on hea," lisas ta kohe.
"Vene müüjad on huvitatud, et oma kaubast lahti saada, ja meie oleme valmis nende kaupa vastu võtma. Iga päev on sadamas Venemaa palgilaev, kõigest hoolimata pole äri võimalik välja suretada," rääkis Nikolajev.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ka mitu siinset metsaettevõtjat, kes Leningradi oblastis metsa langetavad, tõdesid, et nende ärile pingestunud suhted ei mõju.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.