Kütusefirmale Dinaz kuuluv Baltic Oil
Terminal hakkab järgmisel aastal Daugava jõe suudmesse rajama kümne miljoni
tonnise aastavõimsusega Eestiga konkureerivat naftaterminali, mille aastavõimsus
on kümme miljonit tonni.
“Narva-Ivangorodi raudteeülesõidu koormatuse tõttu saadavad venelased aastas Valka kaudu Eestisse 8,5 miljonit tonni naftaprodukte,” selgitas Dinaze juht Nikolai Jermolajev Ärilehele. “Kui need mahud jääksid Lätisse, saaks riigieelarve sissetulekut ligi 300 000 dollarit päevas.”
Kolme aasta pärast avatavasse terminali rajatakse 18 mahutit nafta, bensiini, masuudi, bituumeni, keemiatoodete töötlemiseks. Rohkem kui kolmandiku terminali 162 miljoni dollarisest maksumusest kavatseb Dinaz katta omafinantseeringuga, ülejäänuks kasutab aga sündikaatlaenu.
Euroopa riikidesse müüdavad naftatooted pärinevad Venemaalt ja Valgevenest. Terminal rajatakse Daugava jõe sadamasse – Daugavgriva lähedal kasutuseta seisvale endisele Nõukogude sõjaväobjektile.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.