• 18.04.07, 10:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lätlaste juhtiv kütusefirma sihib Eesti transiidiäri

Kütusefirmale Dinaz kuuluv Baltic Oil Terminal hakkab järgmisel aastal Daugava jõe suudmesse rajama kümne miljoni tonnise aastavõimsusega Eestiga konkureerivat naftaterminali, mille aastavõimsus on kümme miljonit tonni.
“Narva-Ivangorodi raudteeülesõidu koormatuse tõttu saadavad venelased aastas Valka kaudu Eestisse 8,5 miljonit tonni naftaprodukte,” selgitas Dinaze juht Nikolai Jermolajev Ärilehele. “Kui need mahud jääksid Lätisse, saaks riigieelarve sissetulekut ligi 300 000 dollarit päevas.”
Kolme aasta pärast avatavasse terminali rajatakse 18 mahutit nafta, bensiini, masuudi, bituumeni, keemiatoodete töötlemiseks. Rohkem kui kolmandiku terminali 162 miljoni dollarisest maksumusest kavatseb Dinaz katta omafinantseeringuga, ülejäänuks kasutab aga sündikaatlaenu.
Euroopa riikidesse müüdavad naftatooted pärinevad Venemaalt ja Valgevenest. Terminal rajatakse Daugava jõe sadamasse – Daugavgriva lähedal kasutuseta seisvale endisele Nõukogude sõjaväobjektile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele