Maailma kuulsaim investor Warren Buffett on
hiljuti 3 miljardi dollari ehk 35 miljardi krooniga ostnud 10,9% USA
raudteeettevõttest BNSF.
Investeeringu tegi vanahärra ilmselt seetõttu, et Texases asuva BNSFi juhtkond suutis suurepäraselt saada hakkama 2004. aastal tekkinud olukorraga, kus Aasiast tuli meeletus koguses kaupa ja raudtee-ettevõtetel oli raske tähtaegadest kinni pidada, kirjutas Financial Times.
Ometi ei ole Buffett piirdunud vaid BNSFi ostmisega. Lisaks on ta investeerinud 1,4 miljardit dollarit (16,4 miljardit krooni) veel kahte raudteefirmasse, mille nimesid ei ole avaldatud.
New Yorkis asuva sõltumatu raudteeliikluse analüütiku Anthony Hatchi sõnul on praegu jõudsalt kasvamas mitmed transpordisektori osad, näiteks kemikaalide, teravilja ja söe transport. Lisaks on raudteed kasu lõiganud konkurentsist veoautodega. Viimased kasutavad rohkem naftasaadusi ning neid mõjutab seetõttu naftahinna tõus rohkem.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Veel üks põhjus praegu raudteesse investeerida on analüütikute sõnul I klassi raudteeühenduse populaarsuse tõus. Niisugused liinid olid viimati niivõrd populaarsed aastakümneid tagasi. Nüüd aga on nad tagasi ja toovad raudtee-ettevõtetele suurt kasumit. Väidetavalt ei ole raudteeäris juba 90 aastat nähtud nii suurt kasumlikkust.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.