Maroko valitsus alustas läbirääkimisi
Hispaania partneritega käivitamaks projekti, mille tulemusena võiksid ehitajad
juba järgmisel aastal pihta hakata Gibraltari väina aluse raudteetunneli
ehitusega.
Praegu saab Hispaaniast Marokosse parv- ja kiirlaevadega, pärast tunneli avamist aga lisandub rong, millega saab transportida nii kaupu, autosid kui inimesi, vahendas BBC uudist postimees.ee.
Tunneli ehitamine on inseneridele paras pähkel, kuna Gibraltari väin on kohati kuni 300 meetrit sügav ja piirkond on geoloogilistelt tingimustelt keeruline. Nimelt on Aafrika ja Euroopa laamade vahel palju maakoore sisejõudude liikumisi.
Projekti maksumuseks võib eeldatavasti kujuneda 8-13 miljardit dollarit ehk 93-152 miljardit krooni. Vahendeid loodetakse hankida nii Hispaania kui ka Maroko avalik-õiguslikelt ettevõtetelt, samuti usutakse Euroopa Liidu toetusele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.