Euroopa Komisjon tegi ettepaneku, mille
kohaselt peavad autotootjad aastaks 2012 välja töötama uued mudelid, mis
eraldavad 18% vähem CO2te.
Tööstusvolinik Guenter Verheugeni sõnul ei tohiks keskmine auto eraldada rohkem kui 130 grammi CO2te kilomeetri kohta. Aastal 2005 eraldas keskmine auto 152 grammi CO2 kilomeetri kohta. "Me ei tooda mitte ainult turvalisemaid ja paremaid autosid, vaid ka puhtamaid sõidukeid. See on Euroopa autotööstuse tulevik," ütles Verheugen.
Autotöösturid on hoiatanud, et voliniku plaan võib viia vallandamiste ja tehaste sulgemiseni, kirjutas BBC.
Keskkonnavolinik Stavros Dimas ütles, et ilma selle muudatuseta ei suuda Euroopa Liit Kyoto lepinguga võetud kohustusi, ega teisi kokkuleppeid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Euroopa autotootjate sõnul ei huvita kliente väikeste mootoritega autod, mis saastavad vähem. Ka on efektiivsemaid vahendeid saaste vähendamiseks kui kalliste tehnoloogiate tootjale peale surumine. Näiteks vähendad liiklusummikuid ja muuta autojuhtide käitumust.
Keskmine auto CO2 emissioon:
1995: 185g/km
2005: 162g/km2008: 140g/km (vabatahtlik tööstusharu eesmärk)2012: 130g/km (Euroopa Komisjoni ettepanek)2020: 80g/km (keskkonnakaitsjate soov)
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.