• 02.02.07, 16:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vjatšeslav Leedo sõlmis eelkokkuleppe uute laevade ehitamiseks

Saaremaa Laevakompanii (SLK) tellib Norra laevaehitusfirma Fiskerstrand Verft käest uue reisilaeva disaini ja ehituse, pooled sõlmisid vastava eelkokkuleppe reedel Tallinnas.
Kokkuleppe kohaselt on Saaremaa Laevakompaniil õigus lähiajal tellida samadel tingimustel veel üks või kaks reisiparvlaeva. Fiskerstrand Verft teeb projekti raames koostööd Eesti laevaehitus- ja tööstusettevõtte BLRT Grupiga, teatasid ettevõtted.
Saaremaa Laevakompanii teatel on tegemist memorandumiga, mis sisaldab eelkokkulepet laevade ehitamiseks. Memorandumile järgnevad mitmepoolsed ehitus- ja finantseerimislepingud, mille pooled loodavad sõlmida lähikuudel. Eesmärgiks on tuua esimene uus laev liinile 2009. aasta jooksul. Uus laev mahutab 160 sõiduautot ja 400-600 reisijat.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Saaremaa Laevakompanii nõukogu esimehe Vjatšeslav Leedo sõnul tõstavad uued laevad Lääne-Eesti saarte ja mandri vahelise laevaliikluse kvaliteeti. „Uute laevade ehitus on möödapääsmatu, sest reisijate arv kasvab saarte ja mandri vahel väga hoogsalt. Pikaajaline leping annab meile, ehitajale ja finantseerijatele täiendava kindluse senisest julgemalt investeerida,” sõnas Leedo. Tema sõnul on Fiskerstrand Verft pikaajalise kogemusega laevaehitaja.
Fiskerstrand Verfti tegevdirektori Rolf Fiskerstrandi sõnul on ettevõte uutest projektidest Eestis väga huvitatud. „Meid seob aastatepikkune koostöö BLRT Grupiga ja nähes, kuidas Eesti reederid Läänemerel laienevad, üritame kindlasti senist edukat koostööd süvendada ja edasi arendada,” lausus Fiskerstrand.
Saaremaa Laevakompanii on 1992. aastal asutatud laevafirma, mille tütarettevõtted opereerivad riigisiseseid Kuivastu-Virtsu, Rohuküla-Heltermaa ja Sõru-Triigi liine ning rahvusvahelisi Saaremaa-Ventspils ja Sillamäe-Kotka laevaliine.
Fiskerstrand Verft on ligi 100aastase ajalooga Norra laevaehitustehas, mille maksueelne käive oli 2006. aastal 50 miljonit eurot.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele