Kuna lähiaastatel peaks liinilaevade
veovõimsus kahekordistuma, kardab Tallinna transpordiamet, et läbi südalinna
Vanasadamasse sõitvad kauba- ning sõiduautod ajavad kesklinna liikluse lõplikult
umbe.
Tallinna transpordiameti infrastruktuuride osakonna juhataja Andres Kompuse sõnul kahekordistub AS Tallinna Sadamaga koostööd tegevate laevafirmade arvestuste kohaselt liinilaevade veovõimsus aastaks 2009, kirjutas Postimees.
«Sadama läbilaskevõime suurenemisest tulenev veokite arvu kasv viib linnaliikluse ummikuteni, mille kõrval tänane tipptunniliiklus näib tühise seisakuna,» ennustas Kompus.
Liinilaevade veomahud on kasvanud pidevalt. Näiteks Soome ja Eesti vahet sõitvatel Tallinki laevadel suurenes järelhaagisega veokite arv mullu augustist kuni tänavu augustini ligi viiendiku võrra, kinnitas Tallink Grupi juhatuse liige Andres Hunt.
Lähiaastatel on Tallinkil kavas liinile panna veel mitu uut laeva – üks suurem kui teine. Nii mahub kevadel sõitma hakkava uue hübriidlaeva Tallink Stari pardale üle kolme korra rohkem raskeveokeid kui Meloodia autotekile.
Tallinna liiklusstatistikaga tegeleva inseneribüroo Stratum juhataja Dago Antov nentis, et sadama ja kesklinna piirkonna liikluskoormuses enam varu peaaegu polegi.
Sadamast väljuvad autod ja veokid sõidavad enamikus Lootsi–Jõe–Pronksi kaudu ning hargnevad seejärel Pärnu, Tartu ja Peterburi suunda.
Liikluskoormuse tabelid näitavad, et ükskõik millist teed veokid sadamapiirkonnast väljudes ka ei valiks, ees ootavad ummikuis ristmikud.
Seotud lood
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.