Raudtee taasriigistamise karmima kriitiku
poliitiku Juhan Partsi hinnang on, et raudtee erastamisel tehti küll vigu, kuid
arvestades Eesti Raudtee omapära oli eraomaniku kaasamine mõistlik.
"Tuletan meelde, et Saksamaa valitsus on alustanud Deutsche Bahni erastamist. Eesti Raudtee taasriigistamine on aga põhimõtteline tagasikäik. Riigile on kahjulik nii see, et seda tehakse, kui ka see, kuidas seda tehakse," selgitas Parts Eesti Päevalehe online intervjuus.
Partsi sõnul tuleb leppida kokku, mis on riigi avalikud huvid raudtee osas ning milline on pikaajaline poliitika raudteetariifide osas, mis võimaldab neid huve investeeringute kaudu realiseerida.
"Rööbastransport võib end ära tasuda tihedalt asustatud piirkonnas. Oleksin üllatunud, kui Rail Baltica (kiirrong Berliini) tasuvusanalüüs oleks positiivne," ütles Parts.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.