Äripäev kirjutab täna rubriigis Transport,
et Venemaal väljatöötatud tolliorganite eelteavitamise süsteemi SPRINT
eesmärgiks on vähendada tolliformaalsustele kuluvat aega.
Uue süsteemi kasutajail on mitmeid eeliseid. Esiteks lüheneb oluliselt tollivormistusele kuluv aeg, kuna lõviosa protseduure tehakse enne seda, kui veok üldse ilmub piirile.
Lisaks saab süsteemi kaudu vormistatud kaup automaatselt eelise piiriületamiseks. Sõltumata piiriületuspunkti valikust moodustab süsteemi kasutamise vahendaja teenustasu vaid 25 eurot (391 krooni).
Eelteavitamise süsteemi katsetakse käesoleval ajal ainult Venemaa Loode tolliameti vastutusalas. SPRINTi juurutamist täismahus takistab mitu asjaolu. Nende hulgas on elektroonse andmevahetuse protokollide erinevus, aga ka fakt, et Euroopa Komisjon on keelanud ettevõtete isiklike andmete edastamise kolmandale osapoolele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Venemaal väljatöötatud tolliorganite eelteavitamise süsteemi kiitis heaks Combidek Logistika OÜ juhataja Ojari Paas, kelle sõnul on tegemist kiiduväärt projektiga.
„Olles ise osalenud e-tollimise ja Complexi pilootprojektides, siis teame eelteavitamise teenuse väärtust,” kommenteeris Paas ja lisas, et teenus aitab kindlasti tõsta dokumentide vormistamise kiirust ja kvaliteeti Venemaal. „Kindlasti hakkame eelinformeerimist rakendama,” lausus Paas, kes veenab ka oma kliente eelteavitamissüsteemi kasutama.
SPRINT-süsteemi eesmärgiks on minimeerida tolliformaalsustele kuluvat aega, optimeerida tolliprotseduure, samuti tagada tolliasutuste tegevuste läbipaistvust.
Loe pikemalt tänase Äripäeva transpordi rubriigist.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.