23. oktoober 2006
Jaga lugu:

Tallinn ja Viimsi võitlevad kiirlaevade kihutamise vastu

Tallinna linn ja Viimsi vald on korduvalt väljendanud kahtlust, et kiirlaevade käigulained kahjustavad Viimsi ja lähedaste saarte rannikut ning ohustavad väikelaevade liiklust Tallinna lahel, kirjutab Eesti Päevaleht Online.

Kui laevade kiirust kas või natukene vähendada, nii et väljasõit Tallinnast-Helsingist pikeneks seitse-kaheksa minutit ja kogu sõiduaeg 15–20 minutit, siis ei mõjutaks laevalained Tallinna lahe rannaprotsesse pea-aegu üldse.

Rannavööndis tekitavad suuri, looduslikult mitteesinevaid kuni paarimeetriseid laineperioode aga suured kiirlaevad, nagu näiteks AutoExpress, SuperSeaCat ja Nordic/Baltic Jet.

Merefüüsik Tarmo Soomere selgitust mööda on kiiruse piiramine kasulik ka laevafirmadele. Laevamootorites põletatud kütusest umbes pool läheb laeva füüsiliseks edasiviimiseks ja teine pool lainete tekitamiseks. Kui õnnestub laine kõrgust umbes kaks korda vähendada, jääb veerand kütust põletamata.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Roberta Lupp
Roberta LuppLogistikauudised.ee sündmusedTel: 5331 0510roberta.lupp@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee