Kümmekond aastat tagasi Boris Jeltsini ajal
Baltimaadest sõltuvuse vähendamiseks kavandatud Ust-Luuga hiigelsadam on
tempokalt valmimas.
Kauppalehti teatel järgi peaks Peterburist sadakond kilomeetrit Eesti pool asuv Euroopa hetke suurimaid infrastruktuuriobjekte käsitlema juba aastal 2010 30 miljonit tonni kaupa aastas. Ja see on alles algus. Sadama maksimumläbilaskevõimeks on arvestatud 98 miljonit tonni aastas. Võrdluseks, Tallinna Sadamale kuuluva viie sadama kaubamaht oli mullu 40 miljonit tonni.
9 kilomeetri pikkuselt Soome lahe rannikul asuva Ust-Luuga sadama silmapaistvaim osa on saksa tehnoloogiat kasutav kivisöeterminal. 3500 kilomeetri kauguselt Siberist tuleb sinna päevas 350 vagunitäit kivisütt.
Suurt potetsiaali näeb sadam lääne autode sisseveos Venemaale, kus pidevalt napib uusi autosid.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.