Lennuamet pöördus Euroopa Komisjoni ja
Euroopa Lennuohutusameti poole, sest Läti lennufirma veab Tallinna ja Helsingi
vahet kaupa lennukiga, millega Eesti firmad enam kommertslende teha ei
tohiks.
Läti lennuettevõtja RAF-Avia Airlines teeb Tallinna ja Helsingi vahel kaubavedu 18. septembrist 27. oktoobrini. Firma kasutab õhusõidukit AN-26 ja selle tüübi on Läti lennuamet kandnud ka ettevõtja sertifikaadile.
Eesti lennuameti hinnangul ei ole AN-26 hoolduskorraldus aga vastav Euroopa Komisjoni määruse nr 2042/2003 145. osa nõuetega sätestatule ning selle lennukiga reisijate või kauba vedu ärilistel eesmärkidel on Eestis keelatud.
Samas puudub Eesti lennuametil õigus RAF-Avia Airlines’i lende piirata või keelustada, kuna formaalselt on Läti lennuametil õigus vastavat sertifikaati välja anda. Samuti teostab lennuliini ohutusjärelevalvet ametlikult Läti lennuamet kui lennuettevõtjale sertifikaadi väljastanud ametiasutus – kuigi nad saavad järelevalvega tegeleda vaid distantsilt.
„Lennuameti hinnangul on tekkinud olukord tugevasti kahjustanud Euroopa õigusruumis ning ühisturumajanduse alustes kehtivat võrdse kohtlemise printsiipi,” kommenteeris Lennuameti peadirektor Koit Kaskel. Seetõttu esitas Lennuamet vastava teatise Euroopa Komisjonile ning Euroopa Lennuohutusametile, et nad kujundaksid juhtunu kohta seisukoha ja astuksid kiireid samme, et oleks tagatud nõuetekohane lennuohutus ning ettevõtete võrdne kohtlemine.
Seotud lood
Kuidas tuvastada ärijuhid, kes kasutavad firmamatjaid?
Viimase aasta jooksul on firmade matmine märgatavalt kasvanud ning tegevusalale on sisenemas ka uusi tegijaid. Firmamatjad on isikud või ettevõtted, kes pakuvad teenust raskustes olevate firmade likvideerimiseks, sageli eesmärgiga vältida võlausaldajate nõudeid või maksuameti tähelepanu. Rahvapäraselt kutsutakse neid ka “tankistideks“.