Lennuamet pöördus Euroopa Komisjoni ja
Euroopa Lennuohutusameti poole, sest Läti lennufirma veab Tallinna ja Helsingi
vahet kaupa lennukiga, millega Eesti firmad enam kommertslende teha ei
tohiks.
Läti lennuettevõtja RAF-Avia Airlines teeb Tallinna ja Helsingi vahel kaubavedu 18. septembrist 27. oktoobrini. Firma kasutab õhusõidukit AN-26 ja selle tüübi on Läti lennuamet kandnud ka ettevõtja sertifikaadile.
Eesti lennuameti hinnangul ei ole AN-26 hoolduskorraldus aga vastav Euroopa Komisjoni määruse nr 2042/2003 145. osa nõuetega sätestatule ning selle lennukiga reisijate või kauba vedu ärilistel eesmärkidel on Eestis keelatud.
Samas puudub Eesti lennuametil õigus RAF-Avia Airlines’i lende piirata või keelustada, kuna formaalselt on Läti lennuametil õigus vastavat sertifikaati välja anda. Samuti teostab lennuliini ohutusjärelevalvet ametlikult Läti lennuamet kui lennuettevõtjale sertifikaadi väljastanud ametiasutus – kuigi nad saavad järelevalvega tegeleda vaid distantsilt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Lennuameti hinnangul on tekkinud olukord tugevasti kahjustanud Euroopa õigusruumis ning ühisturumajanduse alustes kehtivat võrdse kohtlemise printsiipi,” kommenteeris Lennuameti peadirektor Koit Kaskel. Seetõttu esitas Lennuamet vastava teatise Euroopa Komisjonile ning Euroopa Lennuohutusametile, et nad kujundaksid juhtunu kohta seisukoha ja astuksid kiireid samme, et oleks tagatud nõuetekohane lennuohutus ning ettevõtete võrdne kohtlemine.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.