AS K&H koostatud eskiisprojekt pakub
võimalikke lahendusi Tartu Sõpruse silla juures asuva ringristmiku ja selle
ümberkaudsete tänavate liiklusolukorra parandamiseks.
Võimalikest variantidest parim lahendus on Sõpruse silla ringristmiku säilitamine. Uuringust selgub, et ringristmiku läbitavuse parandamiseks ei piisa parempöörderaja lisamisest Sõpruse sillalt mahasõidule või lisaraja lisamisest Kalda teelt Sõpruse ringile suundumisel, tuleb rekonstrueerida ka Kalda ja Ihaste tee ristmik ning muuta bussipeatuste, ülekäiguradade ja hoovi sissesõitude asetust, teatas Tartu linnavalitsus.
Plaanis on õgvendada ringristmiku välisjoont ning luua lisarajad Pikalt tänavalt, Sõpruse sillalt mahasõidult ja Kalda teelt ringristmikule suunduvateks parempööreteks. Plaanis on rekonstrueerida Kalda tee ja Ihaste tee ristmik, ehitada elamute piirkonnast pääs Kalda teele uude asukohta ning ehitada Kalda teele lisarajad.
Linnavalitsus loodab pärast ehitusprojekti valmimist tööd käivitada järgmine kevad, kuid tööde valmimise kiirus sõltub linna eelarvelistest võimalustest. Kindlasti ei valmi ristmik korraga, sest ei saa nii olulisel ristmikul ei liiklust täiesti peatada.
"Ehituse täpset hinda ei saa hetkel öelda, kuna mahud on täpsustamisel," ütleb Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak, "kuid kindlasti on summa üle 30 miljoni krooni."
Seotud lood
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.