Sõidukimüüjate TOP: keskmisel kliendil on uut sõidukit keerulisem osta kui varem
Autoturgu mõjutab endiselt kõrge inflatsiooni mõju ja ostujõu langus. Uue sõiduki hankimine on keskmisele ostjale muutunud keerulisemaks kui varem, sõnas Auto 100 juht Janek Aavik.
Esimakordselt valis Äripäev sel aastal lisaks jae- ja hulgikaubanduse parimatele tegijatele ka sõidukimüüjate TOP 3 parimad tegijad. Sõidukimüüjate TOPis konkureerisid üksteisega 84 Eesti sõidukimüüjat.
Konkurentsitult suurima kasumiga automüügiettevõte oli 2022. aastal Toyota Baltic, kes on Baltimaades Toyota sõidukite importöör, selgub Äripäeva infopanga värskest sõidukimüüjate aastaraportist. Esiviisikust leiab ka Eesti suurima sõidukite jaemüüja Amserv Auto, mille peamiseks müügiartikliks on samuti Toyota.
Kaubalogistika täisteenust pakkuv Via 3L astus juunis otsustava sammu viimase miili vedude elektrifitseerimise suunas. Võib lausa öelda, et julge sammu, sest esimese Eesti ettevõttena soetati endale Hiina päritolu suurkaubik Maxus eDeliver 9. Kas esimesed paar kuud igapäevast tööd kinnitavad ka vanasõna, et julge hundi rind on rasvane?
Kuigi ka augustis langesid sõiduautode ja tarbesõidukite müügimahud aastatagusega võrreldes, on viimasel kuul suurenenud uute sõidukite tellimuste arv. Selle põhjal ennustab Elke Tallinna tegevjuht Raido Rosenfeld kiiret kasvu automüügis aasta teises pooles.
Sõidukimüüja AutoHalle tegutseb alates 11. märtsist Auto Bassadone nime all ja esindab ühtekokku 11 automarki ja enam kui 100 automudelit. Tegemist on Eestis kõige rikkalikuma valikuga sõidukimüüjaga.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.