Mapon Estonia on juba mitu aastat aidanud kohalikel ja rahvusvahelistel ettevõtetel täiustada autopargi haldusprotsesse ja digitaliseerida läbi erinevate telemaatikalahenduste. Üks viimaseid suuremaid arendusi on integratsioon uue Poola tasuliste teede süsteemiga e-TOLL, mis on kohustuslik kõigile Poola territooriumil tegutsevatele vedajatele.
Mapon Estonia on osa Läti ettevõttest Mapon, mis pakub laia valikut lahendusi 18 000 ärikliendile kuuel kontinendil – alates enimlevinud GPS-jälgimisest kuni tänapäevaste lahendusteni, nagu marsruudi planeerimine, kütusekulu kontroll ja IoT.
Mapon Eesti filiaali juht Kaspar Käis kinnitab, et ettevõte ei plaani saavutatu juures peatuda ja areneb, jälgides valdkonna hetkesündmusi ning luues klientidele olulisi lahendusi, mis muudavad tööpäeva lihtsamaks nii logistikajuhtidele kui autojuhtide jaoks. Viimane selline lahendus on integratsioon uue Poola tasuliste teede süsteemiga e-TOLL, mis on kohustuslik kõigile Poola territooriumil tegutsevatele vedajatele.
Milline on hetkel teie klientide põletavamaid probleeme?
Iga transpordiettevõtte jaoks on üks olulisemaid küsimus kütuse kontrollimine, kuna kütus moodustab suure osa masinapargi hoolduskuludest. Eriti praegu, mil kütuse hind tõuseb igapäevaselt. Meie professionaalne lahendus aitab ettevõtetel reaalajas jälgida kütusekulu, parandada masinapargi kütusesäästlikkust ja vähendada tegevuskulusid. Kvaliteetse tarkvara ja riistvara kasutamine on kütusekulu täpsete andmete saamiseks hädavajalik. Statistika näitab, et mõõteseadmete vale valiku korral võib lugemisviga ulatuda koguni 15%ni, mis pole sugugi vähe.
Milliseid seadmeid Maponis selleks hetkel kasutatakse?
Seda saab juhtida erinevat tüüpi seadmete abil ja praegu kasutab Mapon kahte tüüpi seadmeid. Esiteks standardsed kütusetaseme mõõtmise andmed, sõiduki CAN-siini, mis sobib rohkem just kergsõidukitele ja kuni 3,5 tonnise kandevõimega sõidukitele.
Teiseks, suure täpsusega kütusetaseme andur, mida kõige sagedamini kasutavad transpordi- ja logistikaettevõtted. Need andurid tagavad täpsed mõõtmised – nende veamäär on 1-2%. Kel teema vastu huvi, saab lähemalt lugeda
siit. Millistes harudes tegutsejatele teil teenuseid on?
Pakume laia valikut lahendusi ettevõtetele paljudes tööstusharudes, alates transpordist ja logistikast kuni põllumajanduse ja reisijateveoni. Meie lahendused sobivad erinevatele masinaparkidele ja varadele. Telemaatikalahendused aitavad jälgida kõike, mis liigub – alates kaubaveoautodest kuni kergsõidukite, metsamasinate, haagiste, ehitusseadmete, paatide ja isegi lemmikloomadeni, seega pole kasutusjuhtudel tegelikult piiranguid.
Kõige laialdasemalt kasutatavad lahendused hõlmavad reaalajas andmetega GPS -i jälgimist, kütusekonrolli, juhi sõidustiili analüüs, autode jagamist,
marsruudi planeerimist, masinapargi hooldust, sõidukite ülevaatust, külmiku- ja temperatuuriseirelahendust, tahhograafi andmete kaugallalaadimist, vormide lahendust.
Saadud andmete abil saavad ettevõtted ja sõidukipargi haldurid näha keskmist kütusekulu, jälgida reaalajas kütusetaset, tuvastada tankimiskohad ja sanktsioneerimata kütuse väljavoolud, kasutades ülitäpseid kütusegraafikuid. Samuti on väga oluline, et ettevõtetel oleks üksikasjalikud aruanded sõidukite, juhtide ja marsruutide kohta.
Kui suur võib olla reaalne kokkuhoid?
Mõned meie kliendid on mõõtnud ja arvutanud, et kütusekontrolli lahendus aitab vähendada kütusekulusid koguni 10%.
Hiljuti käivitasite integreerimise Poola e-TOLLiga, mis pakub kaasaegset ja hõlpsasti kasutatavat viisi tasuliste teede eest tasumiseks. Mis on selle eelised?
Meie integreerimine aitab juhtidel ja masinapargi halduritel hallata tasuliste teede eest makstavaid makseid, saates automaatselt sõidukipositsioonid e-TOLL-süsteemi, et tasuda teekasutustasusid automaatselt. Samuti kasutavad meie kliendid aktiivselt selliseid integratsioone nagu Ungari tasuliste teede liides HU-GO, Poola SENT-GEO (ettevõtetele, kes veavad teatud aktsiisikaupu (alkohol, tubakas jne), kuna nad peavad Poolas reisides registreerima oma kauba ja esitama ametiasutustele asukohaandmed), samuti RNIS, ehk piirkondlik navigeerimis- ja infosüsteem Moskva piirkonna jaoks ja palju muud. Kel huvi end selle teemaga lähemalt kurssi viia, leiab infot
siit.
Kuidas sai Maponi teekond alguse?
Mapon on turul tegutsenud üle 15 aasta – alates 2006. aastast, mil hakati ehitama masinapargi halduse ja varade jälgimise platvormi ning saadi esimesed kliendid, kellest paljudega tehakse koostööd tänaseni. Sellest ajast alates ollakse kasvanud üheks juhtivaks masinapargi halduse ja varade jälgimise lahenduste pakkujaks Põhja -Euroopas, millel on tugev ülemaailmne partnerivõrk ja avatud filiaalid Tallinnas, Barcelonas ja Helsingis.
Palju teil hetkel töötajaid on?
Meie meeskond kasvab iga aastaga – praegu on meil rahvusvaheliselt üle 120 töötaja ja me jätkame laienemist. Oluline on see, et majasisene meeskond loob ise kõik lahendused ja nagu mainisin, pakume täisteenust - alates platvormi ja mobiilirakenduste arendamisest kuni telemeetriaseadmete paigaldamise, hoolduse ja klienditeeninduseni kohalikus keeles.
Teil on ka integratsioon Eesti juhtivate kütuse tanklakettidega?
Jah, Olerex ja Circle-K, varsti ka Neste. See võimaldab ettevõtetel automaatselt meie platvormile saada kogu info nimetatud tanklavõrkudes ettevõtte kaardiga tehtud täitmiste kohta.
Lisaks oleme teinud palju erinevaid integratsioone maailma juhtivate lahendustega - Carrier ja ThermoKing külmikud, kütusekaardid ning tasulised teed. Areng ei peatu kunagi - töötame pidevalt uute lahenduste ja integratsioonide kallal, mida turg ja meie kliendid soovivad.
Arendate ja rakendate regulaarselt uusi ja kaasaegseid lahendusi, et muuta klientide tööprotsessi võimalikult lihtsaks, paberivabaks ja aega säästvaks. Mida uut olete sel aastal käivitanud?
Esiteks video telemaatika lahenduse, mis on meie platvormi integreeritud videosalvestuslahendus. Selle peamine eesmärk on tagada liiklusohutus, jälgides autojuhtide tegevust maanteel, märgata õigeaegselt väsimust või mobiiltelefoni kasutamist rooli taga. Lahendusest on palju abi ka liiklusõnnetuste rekonstrueerimisel ja objektiivsel hindamisel, mille tõttu see juhtus. Nende lahenduste järele on suur nõudlus ka mujal maailmas ning need muutuvad järjest populaarsemaks ka Baltikumis.
Teiseks BLE majaka varade jälgimise lahendus. See vähendab halduskulusid, ei pea varasid käsitsi jälitama. Hea ja tasuv lahendus ettevõtetele, kes vajab varade jälgimist, nagu näiteks ehitus, põllumajandus ja jäätmekäitlus.
Midagi veel?
Jah, vormide lahendus, mis võimaldab optimeerida tööd paberivabalt, luues digitaalseid vorme, mida töötajad saavad täita igal ajal ja igal pool otse oma mobiilseadmetest. Oleme arvutanud, et digitaalsed vormid võivad mõne päeva jooksul säästa vormide ringistamist kõikidesse osakondadesse, kuna kõik need on koheselt saadaval ühes kohas. Samuti on vormide jaoks mitmesuguseid kasutusviise, kuna ettevõtted saavad kohandatud vorme valmistada kõigi oma ärivajaduste rahuldamiseks. Näiteks sõidukite ülevaatuste tegemiseks, klientidelt tarnetõendite saamiseks ja kasvõi klientide ruumides tehtavate välitööde jälgimiseks.
Kas mõtlete ettevõttena ka jätkusuutlikkuse küsimustele?
Kindlasti, kuna näeme, et üha enam kliente tutvustab oma masinaparkides jätkusuutlikkuse põhimõtteid. Maponi lahendused aitavad neil ettevõtetel vähendada oma masinaparkide keskkonnamõju, vähendades kütuse- ja hoolduskulusid ning isegi optimeerides oma masinaparke. Tänapäeva aktuaalsus on elektrisõidukid ja elektrisõidukipargid, seega soetasime endale elektriauto, et saaksime, enne turule laskmist, välja töötada ja katsetada kõiki vajalikke lahendusi.
Seotud lood
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Enimloetud
4
Pingereas 130 autovedajat
Hetkel kuum
Pingereas 130 autovedajat
Lisatud video lõigu eelprojektist
Tagasi Logistikauudised esilehele