Idufirma Jälle Technologies kaasas 2 miljoni eurot, mille toel arendab akude ringlusesse võtmise tehnoloogiaid. Ettevõtte juht Erki Ani loodab seejuures ärile hoo sisse saada elektriautode vanade akudega.

- Idufirma Jälle Technologiese juht Erki Ani loodab uue tehnoloogiga saada akudest kätte kriitilised materjalid nagu nikkel, koobalt, liitium, mangaan, alumiinium ja vask.
- Foto: Erakogu
Ani selgitas, et elektriautode akud kestavad ligikaudu 13–15 aastat. Arvestades, millal Euroopas elektrisõidukid populaarsust koguma hakkasid, võib oodata, et 4–5 aasta pärast jõuab järelturule suurem akude mass, millele hakatakse uut kasutust otsima, viitas ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kokku lisandus 60 uut laadimispunkti
Enefit koostöös Rimi Eesti Food AS-iga on avanud elektriautode kiirlaadijad 15 Rimi kaupluse juures üle Eesti. Kokku paigaldatakse laadijad 20 Rimi kaupluse juurde. Uued asukohad muudavad elektriautode laadimise senisest veel mugavamaks ja kättesaadavamaks, sidudes selle igapäevase poeskäiguga.
Tesla avas teisipäeval ametlikult uksed Indias, panustades väikese panuse riigile, millel on tohutu kasvupotentsiaal. Tesla ainus sõiduk Indias, Model Y, maksab tariifide tõttu umbes 70 000 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
HHLA TK Estonia ja Saksa start-up firma Fernride alustasid Muugal autonoomsete sadamaveokite testimise uut etappi. Veokite turvalisus pälvis Saksamaa tehnoülevaatuste organisatsiooni TÜV SÜD turvalisussertifikaadi ning Eesti Transpordiameti kinnituse, mis võimaldab veokeid sadamas opereerida ilma juhita
Juunis avati Eesti esimene Tesla Supercharger laadimisjaam Pärnus, mis tähistab olulist sammu nii elektriautode kasutajatele kui ka Via Baltica trassi arengus. Uus laadimisjaam, kaheksa laadimisjaamaga, paikneb Pärnu Keskuse kaubanduskeskuse juures ning on kättesaadav kõikidele elektriautodele.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.