Tallinna Lennujaam motiveerib uusi liine avama miljonite eurodega aastas
Tallinna Lennujaam motiveerib lennufirmasid liinitoetusprogrammiga avama uusi lennuliine, süstides programmi 5 miljonit eurot aastas, rääkis Tallinna Lennujaama juht Riivo Tuvike.
Kuula intervjuust Riivo Tuvikesega pikemalt Airbalticu nõrgast finantsseisust ja millised on uued reisisihtkohad, kuhu Tallinnast lennata saab.
Foto: Andras Kralla
Vastava toetuse saab iga lennufirma, mis vastab reeglitele, rääkis Riivo Tuvike. Suur osa toetusest läheb ärilendudele, et hommikul saaks minna ja õhtul tulla tagasi, aga riigifirma toetab ka odavlennufirmasid.
Ehkki Riia lennujaam on Baltimaade suurim ning Vilniuse lennujaam kasvab suurima rahvaarvuga Balti riigis nagu pärmi peal, on kolmest väikseimal Tallinna lennujaamal omad “nipid”, kuidas konkurentidele silmad ette teha, leiab väljaanne AeroTime kolme Balti lennujaama suures võrdluses.
Tallinna Lennujaam pälvis rahvusvahelise tunnustuse, võites 2024. aasta lennujaamade teeninduskvaliteedi (Airport Service Quality – ASQ) tiitli "Euroopa parim 2-5 miljoni reisijaga lennujaam". Lisaks pälvis Tallinna Lennujaam ka "Euroopa kõige meeldivama lennujaama" tiitli, mis kinnitab lennujaama pühendumust erakordse reisijakogemuse pakkumisel.
“See tuli meile suure üllatusena, sest veel eelmisel nädalal toimunud kohtumisel kinnitas lennufirma, et lendab suvel 11-l liinil. Samuti ei ole lennufirma meid teavitanud rahuolematusest liinide, lennujaamatasude osas ega lennuplaani muudatusest,” kommenteeris AS Tallinna Lennujaama kommunikatsioonijuht Margot Holts Ryanairi ootamatut otsust.
Alates 1. detsembrist 2024 kehtib Eestis muudetud liikluskindlustusseadus, mis laiendab kindlustuskohustust ka paljudele seni vabastatud töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema omadustest ja liikumisviisist.