Saates “Teabevara tund” kuuled, kuidas see võimalik on olnud ja mida praktilist maksunõustajad seoses registreerimismaksu ja mootorsõidukimaksuga soovitavad teha ja mida tähele panna. Hinnangu saab ka veel käimas olev maksudebatt.
Kui automaksuga kogutav raha liigutab paigast senised hoiakud, võib selle hind osutuda ühiskonnale vastuvõetavaks, kuid müüki hakkavad mõjutama ka teised tegurid, kirjutab ASi Veho tegevjuht ja juhatuse liige Keijo Kaasik.
Kuigi ka augustis langesid sõiduautode ja tarbesõidukite müügimahud aastatagusega võrreldes, on viimasel kuul suurenenud uute sõidukite tellimuste arv. Selle põhjal ennustab Elke Tallinna tegevjuht Raido Rosenfeld kiiret kasvu automüügis aasta teises pooles.
Baltimaade üks suurimaid autode müügi- ning teenindusettevõtteid Amserv Grupi AS müüs mullu kokku 7400 autot ehk 4,8% enam võrreldes 2022. aastaga, seda vaatamata majanduslangusele ja maksumuudatustele nii koduses ärikeskkonnas kui ka välisturgudel.
Rahandusminister Mart Võrklaeva sõnul on mootorsõidukimaksu eelnõus tulemas kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.