• 25.01.23, 14:01

Eesti transpordisektor on sunnitud värbama juhte Usbekistanist

„Ukrainlased läksid koju sõdima, paarikümnest Valgevene juhist on alles veel vaid viis, sest nende töölube enam ei pikendata. Jääb üle palgata juhte Usbekistanist, kuid senised kogemused näitavad, et vaid üks kümnest on neist suuteline oma tööd tegema nii, nagu meil harjutud ollakse,“ tõdes Stark Logisticsi tegevjuht Kristjan Kraag saates „Logistikauudised eetris“.
Stark Logisticsi tegevjuht Kristjan Kraag.
  • Stark Logisticsi tegevjuht Kristjan Kraag.
  • Foto: Tõnu Tramm
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) nõukogusse kuuluv Kraag tunnistas, et kõik transpordifirmad palkaksid suurima rõõmuga tööle noori Eesti mehi aga neid lihtsalt pole, sest noored ei taha veokijuhiks hakata. Nüüd pole ka enam välistööjõudu kusagilt võtta.
„Kusjuures valgevenelased on väga tublid, oskavad teha oma tööd hingega ja nad on eranditult kõik täielikult sõja vastased. Nad hea meelega töötaksid edasi aga ei saa. Eesti IT-sektoris lubatakse neil töötada, samuti Läti transpordisektoris,“ ütles Kraag.
Tema sõnul usuvad lõunanaabrid märksa paremini tõsiasja, et transport on strateegiline valdkond ning kui seda elus ei hoia, seisame varsti silmitsi olukorraga, kus poeletid jäävad tühjaks ning sõjaväelased hakkavad tanklatesse kütust vedama nagu Suurbritannias kolm aastat tagasi. Kraagi sõnul on jäänud vedajatel veel üks variant: „skeemitada“ Läti tööjõurendi ettevõtete kaudu omale juhid tööle ning viia maksud taas Lätti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tema sõnul peab Eesti riik tekkinud olukorda endale adekvaatselt teadvustama enne kui on lootusetult hilja. „Me vajame pikemaajalist strateegiat, kuidas veokijuhi elukutset noorte seas propageerida ja teinud juba mitmeid aastaid erinevaid pöördumisi riigijuhtide poole aga kõik on justkui kurtidele kõrvadele,“ nentis Kraag.
Miks ei taha noored sektorisse tööle minna, millised oleksid lahendused ja milline olukord transpordisektoris tervikuna valitseb, sellest uue saatesarja „Logistikauudised eetris“ avasaates räägitaksegi.
Saatejuht on Logistikauudised.ee teemaveebi juht Tõnu Tramm, saade on eetris kord kuus, iga nelja nädala tagant.
Eesti transpordisektor on sunnitud värbama juhte Usbekistanist
00:00

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele