• 17.12.10, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aljas: Peatükk Eesti sotsiaalmeedia kroonikasse

Estonian Airis ei kahtle nüüd enam ilmselt keegi sotsiaalmeedia suures mõjujõus ning me soovitame ka kõikidel teistel ettevõtlusega tegelevatel kolleegidel selles mitte kahelda. Pealtnäha justkui marginaalse ja lihtsa Cherry.ee müügikeskkonna lõpuni läbi mõtlemata “testimine” võttis meie jaoks ootamatud mõõtmed.
Info tohutu leviku lühikese aja jooksul ja tõesti hea pakkumise suure populaarsuse üks võtmeid on just sotsiaalmeedia. Muuseas – kes valiti just täna ajakirja “Time” poolt aasta inimeseks?
Estonian Airil on Facebookis üle 11 000 fänni, Cherryl üle 28 000 ning just nendes kanalites seda pakkumist peamiselt reklaamiti. Võime oma kogemuste põhjal kindlalt väita, et sotsiaalmeedia revolutsioon on toimunud ka Eestis ning ettevõtetel on kasutada kanalid, mis avavad infovahetuseks uusi ülikiireid võimalusi. Estonian Air teadis seda muidugi ka enne (meenutagem kas või eduka kriisikommunikatsiooni näidet tuhapilve ajast), aga see oli meie esimene tõsine kogemus kasutada sotsiaalmeediat reaalse müügikanalina. Ning hoolimata tabavast ütlusest “esimene vasikas läheb aia taha“ kindlasti mitte viimane. Pigem vastupidi…
Mis siis tegelikult toimus?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesmärgid. Estonian Airi eesmärk oli uut ja innovatiivset kanalit testides leida uusi kliente ja pakkuda võimalust teha jõulukingitus koos Estonian Airiga.
Puudulik planeerimine. Kampaaniat planeerides vaatasid meie turundusinimesed Cherry eelmisi kampaaniaid, kus enamik pakkumisi on kogunud mõnisada ostjat, tuhandete seas populaarsed on olnud pigem väga odavate kaupade oksjonid. See on üks põhjus, miks Estonian Air valmistus müüma maksimaalselt paar tuhat vautšerit ning meie sisemine maksimaalpiir sai tõmmatud sinna, kus meie valulävi saaks selgelt ületatud. Iga kampaaniaga kaasneb paratamatult ka efekt tuleviku tuludele. Nii ei müü näiteks ka Ryanair ühe euroga lennupileteid kunagi piiramatutes kogustes.
Kui analüüsida reaalselt juhtunut, siis puuduliku planeerimise üks kõige olulisemaid põhjusi oligi vähene kogemus sotsiaalse ostlemisega, samuti alahindasime inimeste ostujõudu ja –soovi ning tekkinud spekulatiivset huvi.
Kindlasti tunnistame aga oma suurimat viga, millest kogu probleem ka ju tekkis – sooduspakkumise ülempiir jäi kampaania alguses selgelt välja ütlemata, ehkki see oli tegelikult olemas. Edaspidi oleme targemad ja oskame selliseid vigu vältida.
Tänaseks oleme kokku kogunud nende klientide andmed, kes pakkumisest ilma jäid ning meie poolt pakkumise lõpetamisel edastatud aadressile oma e-maili saatsid, ning teinud neile personaalse pakkumise kõnealuse sooduspakkumise vaimus – ikka soodsaks lendamiseks Estonian Airiga.
Lisaks leppisid Cherry ja Estonian Air kokku järgmise ühise allahindluskampaania korraldamise osas järgmise aasta esimestel kuudel. 
Vaatamata mõnel pool mainitud “PR ämbrile”, saime me väga hea kogemuse sotsiaalse ostlemisega ning meie kindel plaan on analoogilisi kanaleid tulevikus oluliselt rohkem kasutada. Ning neile, kellele seekord kaupa ei jätkunud, kinnitame – püsige lainel, häid pakkumisi on Estonian Airilt ikka tulemas…
Kõigilt rahulolematutelt klientidelt veel kord siiralt vabandust paludes

Seotud lood

Uudised
  • 21.03.11, 11:55
Estonian Air teeb uue katse sooduspiletite müügiga Cherrys
Estonian Air lubas peale esimese sooduskupongite müügikampaania ebaõnnestumist Cherrys, et proovitakse uuesti. Meest sõnast nagu ütleb vanasõna, sest tänasest nädala lõpuni on oluliselt rangemate tingimustega kampaanias võimalik soetada lennufirma sihtkohtade pileteid peaaegu poole hinnaga.  
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele