ESTMA on kogu tegutsemisaja stabiilselt kasvanud. Juhatuse liikmete Danil Ignatenko ja Jevgeni Grišini sõnul on ettevõttele edu toonud professionaalne personal ning oskus riske maandada.
1990. aastal ASi Eesti Mereagentuur (ESTMA) nime all laevade agenteerimisega alustanud firma üks asutajaid oli Sergei Ignatenko, kelle perele kuulub ettevõte tänaseni. Aegamööda lisandus tegevustesse kaupade ekspedeerimine ja uued transpordiliigid ning nii tegeleb täna ESTMA nime kandev ettevõte vee-, maismaa-, raudteevedude ja lennutranspordiga, pakub lahendusi nii kaupade vastuvõtu-, ümberpaigutamis- kui ka ladustamisprobleemidele ning korraldab veoste tollivormistust, kindlustust, markeerimist ja inspekteerimist. “Võib öelda, et koos partneritega on meie ülemaailmne õhutranspordivõrgustik üks Euroopa suuremaid,” tõdes Grišin.
Üks prioriteetne valdkond on ESTMA-l raudteeveod ning tänu esinduste asukohtadele Riia, Tallinna ja Klaipeda sadamates võtab firma vastu kaupa, mis saabub Euroopa Liidu riikidest, Põhja- ja Lõuna-Ameerikast, Hiinast ja teistest riikidest. ESTMA teostab nende kaupade edasist kohaletoimetamist mööda raudteid Venemaale, Kasahstani, Usbekistani, Türkmenistani, Aserbaidžaani, Valgevenesse, Mongooliasse ja mujale.
Riigiti on ESTMA-l lisaks Eestile ning Lätile ja Leedule oma kontor ka Venemaal Peterburis, Moskvas ja Samaras, Kasahstanis ning juba kaks aastat edukalt ka Inglismaal, kus tegutsetakse lennutranspordiga. Lisaks on ettevõte loonud eraldi divisjoni lennukidetailide transportimiseks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
“Kuna meie kliendid nõuavad kiiret reageerimist, töötame 24 tundi ööpäevas, olles alati kohe valmis käed külge lööma,” tutvustas Ignatenko. “Kliendid asuvad igal pool maailmas ning lisaks erinevatele transpordiliikidele on meil ka kliendid ja tootegrupid segmenteeritud. Näiteks teenindame ööpäev läbi tankerite, kuivveoste, konteinerite ja reisijateveo ning mereväe sektorit. Samas oleme edukalt välja arendanud ka reisilaevade teenuse. Meie põhimõtteks on mitte asetada kõiki mune ühte korvi, sest kunagi ei tea keegi täpselt, mida majandus teeb ja tulevik toob.”
Ta lisas, et 25 aasta jooksul on perefirma üle elanud suuri arenguid ja muudatusi ning nii kergemaid kui ka raskemaid aegu, kuid üks on olnud kindel: iga aastaga kasvatakse ja liigutakse edukalt edasi. “Me pole tõesti 25 aasta jooksul kunagi sammugi tagasi astunud, vaid leidnud alati mõne uue suuna, mida arendada. Samas oleme olnud piisavalt ettevaatlikud ning püüdnud hakkama saada omavahenditega ja jätnud laenud võtmata. Ka rasketel aegadel oleme arvestanud alati vaid oma varaga, kaasamata võõrast raha.”
Oluline investeering ning varandus on ESTMA jaoks alati olnud kvalifitseeritud personal. Eestis asuvas peakontoris on 40 inimest, kontsernis kokku aga üle 100 töötaja. Juhatuse liikmed nendivad, et firma edu võtmeks ongi nende inimesed, sest hoone on hoone, laev on laev, aga liikumapanevaks jõuks on ikkagi inimene.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Content Marketing (CM) ehk sisuturundus on moodne trend kogu maailmas, mille läbi ettevõtted tutvustavad oma parimaid kogemusi, tooteid ja teenuseid. CM artikkel lähtub alati artikli eest tasunud kliendi huvidest ning seal sisalduva info tõesuse eest vastutab klient.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.