Autor: Risto Sülluste • 7. juuni 2021

Risto Sülluste: Eesti puhtama transpordi plaan B

Eestit ootab ees 450 000 auto probleem või hoopis lahendus alternatiivkütuste maailmast, kirjutab Neste Eesti turundusjuht Risto Sülluste.

Tallinna liiklus. Pilt on illustreeriv.
Autor: Raul Mee

Arenguseire Keskuse raport ennustab, et aastaks 2040 moodustavad elektrisõidukid poole Eesti autopargist. Teine pool ehk praeguse Eesti autostumise taseme juures 450 000 autot jätkab sõitmist sisepõlemismootoriga. Seega läheb vaja plaani A ehk liikluse elektrifitseerimise kõrvale ka plaani B. Seda eriti juhul, kui järgneva 10 või 20 aasta perspektiivis elektriautode hinna odavnemist, sõiduulatuse pikenemist ja laadimisjaamade taristu arenemist mingil põhjusel ei toimu.

Sisepõlemismootoritest loobumine peaks raporti „Liikuvuse tulevik. Arengusuundumused aastani 2035“ tutvustajate sõnul toimuma neid järkjärguliselt maha kandes. See aga ei ole keskkonnahoidlik strateegia ja tekitab küsimuse: kus need mahakantud sõidukid ladustatakse? Või kuidas korraldatakse nende ümbertöötlemine ja taaskasutus? Liiatigi raskeveokite ja rasketehnika puhul toimub see üleminek eeldatavasti veelgi aeglasemalt, kuid just nemad on liikluses enim saastavad.

Loe pikemalt Äripäevast.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077