
- Tallinna liiklus. Pilt on illustreeriv.
- Foto: Raul Mee
Eestit ootab ees 450 000 auto probleem või hoopis lahendus alternatiivkütuste maailmast, kirjutab Neste Eesti turundusjuht Risto Sülluste.
Arenguseire Keskuse raport ennustab, et aastaks 2040 moodustavad elektrisõidukid poole Eesti autopargist. Teine pool ehk praeguse Eesti autostumise taseme juures 450 000 autot jätkab sõitmist sisepõlemismootoriga. Seega läheb vaja plaani A ehk liikluse elektrifitseerimise kõrvale ka plaani B. Seda eriti juhul, kui järgneva 10 või 20 aasta perspektiivis elektriautode hinna odavnemist, sõiduulatuse pikenemist ja laadimisjaamade taristu arenemist mingil põhjusel ei toimu.
Sisepõlemismootoritest loobumine peaks raporti „Liikuvuse tulevik. Arengusuundumused aastani 2035“ tutvustajate sõnul toimuma neid järkjärguliselt maha kandes. See aga ei ole keskkonnahoidlik strateegia ja tekitab küsimuse: kus need mahakantud sõidukid ladustatakse? Või kuidas korraldatakse nende ümbertöötlemine ja taaskasutus? Liiatigi raskeveokite ja rasketehnika puhul toimub see üleminek eeldatavasti veelgi aeglasemalt, kuid just nemad on liikluses enim saastavad.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.