Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Robert Jakobson: segadus elektritõuksidega vajab lahendust
Elektritõuksiga liiklejale tuleb anda võimalus parkida oma seade nii, et ratas jääks terveks, ei häiriks linnaelu ega segaks igapäevast äritegevust, kirjutab Bikeepi turundusjuht Robert Jakobson.
Juba üle aasta on Eesti tänavatel uusi liiklemisrõõme ja -üllatusi pakkunud elektrilised tõukerattad. Lisaks teenuspakkujate elektritõuksidele võib teedel aina tihedamini kohata ka inimeste erakasutuseks ostetud seadmeid. Populaarsuse kasvuga on kaasnenud nii mõnedki väljakutsed.
Tallinna linnavalitsus on seisukohal, et liiklusseadusesse tuleb lisada tõukerattaga liiklemise regulatsioon, sest praegu ei ole teised kergliiklejad suurt kiirust arendavate elektritõukerataste eest piisavalt kaitstud.
Suvel läbi viidud ERGO kindlustusseltsi ja Läti uuringufirma SKDS poolt koostatud uuringust selgub, et kaks kolmandikku eestimaalastest peab elektriliste sõiduvahendite kasutamist ohuks jalakäijatele ja üldisele liiklusturvalisusele.
Vanad ELMO programmi kaudu ostetud elektriautod võiksid saada uue ja väärika lõpu isejuhtivate viimase miili autodena, pakub Elektritransport OÜ laadimislahenduste müügiinsener Rain Neemlaid arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud loos.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.