Eestil on suur potentsiaal saada oluliseks tegijaks üleilmses laevade ümberehituse ja moderniseerimise valdkonnas, mis võiks riigile tuua kuni 70 miljonit eurot maksutulu aastas. Sellisele järeldusele jõudis värskelt valminud uuring.
Sillamäe on üks kohti, kuhu võiks laevade ümberehituskeskuse rajamine kõne alla tulla.
Foto: Andras Kralla
Uuring „Sadamate investeeringute vajadused ning laevaehituse ja -remondi keskuse toimimismudeli väljatöötamine rohereformi eesmärkide täitmiseks“ kinnitab, et kasvav nõudlus laevade ümberehitamise järele on Eesti jaoks suurepärane võimalus anda meretööstuse kasvule hoogu juurde.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.