2022. aasta esimeses pooles toimus Eesti raudteedel kuus sõiduki ja rongi kokkupõrget raudteeülesõidukohtades. Kokkupõrgetes sai vigastada üheksa inimest, kellest kaheksa olid Ropka ülesõidul juhtunud õnnetuses.

- Õnnetused juhtuvad tavaliselt raudteeülesõidukohtades.
- Foto: Raul Mee
„Näeme, et võrreldes eelmise aastaga on tänavu esimesel poolaastal olnud rohkem rongi ja sõiduki kokkupõrkeid ning ühe suure õnnetuse tõttu ka nendes kannatanuid. Siiski on hea meel tõdeda, et surmaga lõppenud kokkupõrkeid pole viimase kolme ja poole aasta jooksul juhtunud. Kokkupõrgete peamisteks põhjusteks on olnud sõidukijuhtide tähelepanematus raudteeülesõidukohale lähenemisel ning ebaõige sõidukiiruse valimine, mis ei ole võimaldanud veenduda raudtee ületamise ohutuses. Ropka õnnetusjuhtumi osas uurimine veel käib,“ kommenteeris TTJA ehitus- ja raudteeosakonna juhataja Kati Tamtik.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.