Ukraina sõda annab Euroopa lennufirmadele tugeva hoobi
Äripäev kirjutas kolmapäeval, et Aasia ja USA turistidele näib Eesti Ukrainale väga lähedal asuvat, mistõttu reise tühistatakse. Tegelikult ei kipu ameeriklased üldse üle ookeani Euroopasse, mis paneb siinsed lennufirmad raskesse olukorda.
Pihta saavad just firmad Air Baltic, Lufthansa ja fotol olev LOT.
Foto: Erik Prozes
Juba nädal pärast sõja algust tühistati Poolas, Ungaris, Bulgaarias, Slovakkias, Sloveenias ja kolmes Balti riigis välisturistide broneeringuid 30–50% ulatuses, kirjutas Bloomberg. Teistes Euroopa riikides öeldi reserveeringuid ära 10–30%.
Finnair jätkab kaubavedude teenindamist Shanghais ja Soulis, kuid tühistab aprilli lõpuni lennud Osakasse ja Hongkongi. Kaubavedude kasvav hind võimaldab jätkata reisijatevedu ka ülejäänud Aasia sihtpunktidesse, teatas lennufirma.
Lennu- ja turismifirma TUI Baltics teatas, et seoses Euroopa Liidu kehtestatud täiendavate piirangutega Venemaa isikute vastu, kehtestati täiendavad sanktsioonid ka TUI Balticsi suhtes, mistõttu on ettevõte sunnitud tühistama lennud Egiptusesse ning lõpetama Türgi ja Kreeka reiside müügi.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.