ABB merenduse ja sadamate (Marine & Ports) divisjoni kaldaelektriühenduse tehnoloogia tagab Tallinki süstiklaevale Megastar võimaluse ühenduda kohaliku maismaaelektrivõrguga ning tänu sellele maksimaalselt vähendada õhuheitmete teket sadamas seismise ajal.

- Megastar Tallinna sadamas.
- Foto: LIIS TREIMANN
Vähese heitkogusega veeldatud maagaasi toitel teeb reisiparvlaev Megastar päevas kolm reisi Eesti ja Soome pealinnade vahel, ööbides Tallinnas, kus peab generaatorid pidevalt töös hoidma, et tagada pardasüsteemide energiaga varustatus. ABB kaldaelektriühenduse abil saab laev katta oma energiavajaduse sadamas, kasutades maapealset elektrienergiat.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.