• 18.11.20, 15:00

Ülemiste ühisterminali ehitusel lüüakse kopp maasse juba järgmisel aastal

Aasta tagasi Rail Baltica Ülemiste ühisterminali arhitektuurikonkursi võitnud töö Light stream põhjal on värskelt valminud terminalihoone eelprojekt. Ehitushange kuulutatakse välja järgmisel aastal ning kopp loodetakse maasse lüüa samuti juba tuleva aasta sees.
Ülemiste ühisterminali ehitusel lüüakse kopp maasse juba järgmisel aastal
„Rail Baltica Ülemiste ühisterminali eelprojekti kallal on käinud juba aasta jagu väga põhjalik töö, mille käigus oleme jõudnud lahenduseni, kus on arvesse võetud erinevate osapoolte soove, võimalusi ja piirkonna tulevikuplaane. See pole kaugeltki ainult Rail Baltica projekt, tegu on ühistranspordi sõlmega, mis läheb tulevikus korda igale linnaelanikule ja külalisele. Sellest, täna veel kohati laokil linnaosast saab üks olulisemaid tuiksooni, mis ühtlasi liidab lennujaama ja kogu Ülemiste piirkonna kesklinnaga. Kopa tahame maasse lüüa juba järgmisel aastal,“ lausus Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Tõnu Grünberg.
Terminali ja seda ümbritseva ala ehitushange on plaanis läbi viia 2021. aasta juunis ning kogu terminal koos lähialaga peavad olema valmis 2025. aasta lõpuks. Ehitamise ajal peavad toimima trammiühendus, olemasolev raudteeliiklus ja auto- ning bussitranspordi liiklus Suur- Sõjamäe tänaval ja T1 ümbruses. 1520mm rööpmelaiusega raudtee, mille ümberehitamise hange viiakse eelduslikult läbi 2021. aasta lõpus, peab uues asukohas tööle hakkama 2023. aasta teises pooles.
TASUB TEADA
Rail Baltica ehituse uusimatest arengutest ja sellest, millised hankeid ootavad lähiaastatel ees meie taristuehitajaid, räägitakse ka 26. novembril toimuval 22. Logistika Aastakonverentsil! Soodushinnaga registreerimine kestab veel vaid loetud päevad.
Ära maga maha ja registreeru juba täna! Kolme ja enama osaleja puhul hind veelgi soodsam.
Tutvu programmiga ja registreeru SIIN!
Grünbergi sõnul korraldatakse järgmisel aastal uuele reisiterminalile tõenäoliselt ka nimekonkurss. „Kui meil on läheduses Lennart Meri nimeline Tallinna Lennujaam, siis ei saa ka meie rahvusvaheline terminal väärika nimeta jääda,“ selgitas Grünberg. „Loodame, et parima nime leidmisel osalevad võimalikud paljud eestimaalased.“
„Me oleme väga rahul Eesti jaoks strateegiliselt olulise projekti edenemisega. Sellest saab innovaatiline, tulevikku vaatav transpordisõlm, mis pakub parimat võimalikku reisijakogemust. Uus terminal ja selle ümber kavandatud avalik ruum toob uut elu ka ümbritsevasse piirkonda,“ rääkis Zaha Hadid Architects juhatuse liige Gianluca Racana.
Esplan OÜ tegevjuht Kadi Metsmaa: „Terminali kujundamisel on esikohale seatud inimene ja talle loodav kvaliteetne ruum, seda nii hoones kui ka ümbritseval alal. Ligipääsetavus on märksõna, mis kogu projekti iseloomustab. Ülemiste ühisterminali projekt seob erinevad transpordilahendused unikaalsel viisil ja sealjuures juhindub eelkõige jalakäijate ja kergliiklejate esikohale tõstmisest. Ühistransport, mis on oma olemuselt keskkonnasõbralik, saab toetatud ka energiatõhusa ja ressursse säästlikult kasutava terminalihoonega.
Rail Baltica ühisterminal hakkab teenindama nii Ülemiste jaamast alguse saavaid kui ka jaama läbivaid rongiliine rööpmelaiustel 1435 mm ja 1520 mm, samuti bussiliiklust (nii linna- kui maakonnaliine, võimalused ka kaugliinibusside peatumiseks). Lisaks säilib ühisterminalis praegu olemasoleva (1520 mm raudtee). Uue terminalihoone juurde kuuluvad kolm perrooni, mis on ligipääsetavad nii terminalist, kui ka otse raudteealuselt linnaväljakult.
Eelprojektiga on leitud lahendus ka terminalihoone lähiümbrusele ja avalikule ruumile, mille tulemusena hakkab Peterburi tee ja Suur-Sõjamäe tee vahel olema maa-alune väljak, pakkudes uue ühenduse jalakäijatele ja kergliiklusele. Ala detailplaneering on koostamisel ning on praegu ettepanekute esitamiseks ka juba avalikul väljapanekul.
Käesoleva aasta aprillis algas ka Rail Baltica arendamiseks vajaliku Ülemiste piirkonna raudteetaristu projekteerimine, kui sõlmiti leping ühispakkumise teinud ettevõtetega OÜ Reaalprojekt ja OÜ AllSpark. Keskkonnauuringuid teostab OÜ Hendrikson & Ko. Ülemiste raudteetaristu rekonstrueerimise projekt peaks valmima 2021. aasta teises pooles.

Seotud lood

Uudised
  • 21.10.20, 13:40
Lelle-Pärnu raudteelõik tehakse Rail Baltica ehituseks korda
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium sõlmis Edelaraudtee AS-iga 5,8 miljoni eurose lepingu, millega remonditakse Lelle-Pärnu raudteelõiku, et kaubarongid saaksid vedada kuni 40 km/h Rail Balticu ehituseks vajalikke materjale.
Uudised
  • 06.11.20, 14:08
RB Rail AS-i nõukogusse määrati Sandor Liive
Rail Baltica ühisettevõtte RB Rail AS aktsionärid nimetasid ettevõtte nõukogusse kogenud juhi ja ettevõtja Sandor Liive. Ta asendab seal Eesti esindajat Anti Moppelit.
Uudised
  • 12.11.20, 10:07
Logistika Aastakonverents toimub nii saalis kui veebis
Logistika-aastat kokkuvõttev sündmus on eriline selle poolest, et kogu aasta on olnud eriline. Koroonaviiruse tõttu uppi lennanud lennutransport leidis asenduse raudteetranspordi näol ning see ongi logistikasektori uus reaalsus. Teiseks on tänavune konverents eriline seetõttu, et see toimub nii veebis kui ka saalis.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Allando Trailways juht Vahur Oja näeb, et eksport Soome ei ole taastunud. Ümberringi on palju määramatust ja negatiivseid märke, hindab ta.
Majandustulemused
  • 04.05.25, 21:12
Käivet kasvatanud vedaja: peaasi, et see keerulisel ajal püsiks
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele