30. jaanuaril toimunud autovedajate aastakonverentsil oli üheks kõnealuseks teemaks veokite keretüüpide vahetusvõimaluste lihtsustamine Eestis, mille osas ootab maanteeamet vedajatelt tagasisidet, täites ära allpool oleva küsitlusvormi.

- Maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra
- Foto: Raul Mee, fotograaf
Autoettevõtete Liidu tegevdirektor Villem Tori tunnistas, et meie raskes seisus autovedajate elu lihtsustaks võimalus vahetada vastavalt hooajale ühe tüübikinnituse raames lihtsalt madelauto pealist, et ei peaks igaks otstarbeks eraldi autot ostma.
Maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra tunnistas, et teoreetiliselt on sellise lahenduse võimaldamine ka Eestis reaalne, kuid eeldab umbes 100 000 euro suuruist investeeringut IT arendusse.
„Selle probleemi lahendamine Eestis seisneb peaasjalikult infotehnoloogias. Et olemasolevat liiklusregistri süsteemi muuta, peame investeerima uude infotehnoloogiasse. Täna me ei tea aga täpselt, kui paljud vedajad seda kõike üldse vajavad. Paratamatult oleme me valiku ees, kas investeerida sellesse, mis puudutab kümneid tuhandeid vedajaid, või projekti, mille vastu tunnevad huvi mõned sajad või veel vähem ettevõtjaid,“ lausus Vahtra.
Mõlemad osapooled tõdevad, et paljuski võib siin olla ka nn „muna ja kana“ küsimus, ehk kui vedajad teavad, et pealist pole võimalik vahetada, siis ei oska nad sellele võimalusele üldse mõeldagi. Sestap on maanteeamet koos Autoettevõtete Liiduga korraldamas autovedajate seas küsitlust, kes ja kui palju tüübikinnituse reeglistiku lihtsustamisest huvitatud oleks.
„Kui me saame sellele mõttele taha kriitilise massi autovedajaid, kes kinnitavad, et nad tõepoolest vajavad seda muudatust, on meil võimalik hakata sellele projektile otsima rahastust,“ lausus Vahtra, kelle sõnul ootab maanteeamet selguse huvides kõiki autovedajaid täitma vasta küsitlusvormi, mille leiab
SIIT!Nutiseadmega pääseb küsitlusele ligi ka allpool oleva QR-koodi abil.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.