Eesti Raudtee ülesõite ja ülekäike hakkab moderniseerima Hispaania ettevõte Ingeniería y Control Ferroviario, teatas raudteefirma, kes sõlmis kahe ettevõtte vahel 11 miljoni eurose mahuga lepingu.

- Tondi ülesõit Tallinnas.
- Foto: Andres Haabu
Töödega alustatakse veel sel aastal ning planeeritakse lõpetada nelja-viie aasta jooksul.
„Lepingu mahtu kuulub Eesti Raudtee taristu 103 ülesõidu ja 9 ülekäigu automaatikalahenduse väljatöötamine. Lisame tööde käigus oma taristu ülesõitudele tõkkepuid, jalakäijatele foore ning helisignalisatsiooni sinna, kus vajalik,“ märkis Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee pressitate vahendusel.
Ülekäikude puhul alustatakse automaatikalahenduse väljatöötamist Kitsekülast ja Veerennist. Ülejäänud ülekäigud, mis saavad lisaohutustehnikat nii fooride kui ka helisignalisatsiooni näol, asuvad Kehras, Aegviidus, Jõhvis ja Raasikul.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Hispaania ettevõtte ülesanne on lepingu järgi projekteerida, tarnida ja paigaldada ning teha kõik tööd, mille tulemuseks on kasutusloaga varustatud ülesõidu või ülekäigu automaatikasüsteem. Lisaks kuulub hanke mahtu ülesõitude ja ülekäikude monitooringusüsteemi ning elektrivarustuse väljaehitamine raudtee võrgus.
Eesti Raudtee tänasest 150 ülesõidust on tõkkepuudega varustatud 36, 2024. aastaks ei jää ettevõtte taristul ühtegi reguleerimata ega tõkkepuudeta raudteeülesõidukohta sageda reisirongiliiklusega raudteelõikudel.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.