Laupäeval 31. augustil kell 12.00 sõidab Leppneeme sadamast autonoomne robotlaev NYMO Keri saarele, et tähistada Keri tuletorni 300. aastapäeva. Sümboolselt viiakse Keri saarele küttepuid muinastulede öö lõkke süütamiseks.

- Isejuhtivatel laevadel on tulevikulogistikas oluline roll, esimese merereisi teeb laupäeval ka Eestis välja töötatud NYMO. Foto: SCC
Hyrles OÜ ja MEC Insenerilahendused OÜ on koostöös Tallinna Tehnikaülikooli elektroenergeetika ja mehhatroonika instituudiga tegelenud selle aasta algusest autonoomse robotlaeva väljaarendamisega. Robotlaeva nimeks on NYMO.
Robotlaeva arendamiseks õnnestus meeskonnal kaasata sihtasutuse Archimedes nutika spetsialiseerumise rakendusuuringud toetus. Kokku on robotplatvormi eelarve kuni 0,5 miljonit eurot.

- Ettevalmistused NYMO esimeseks pikemaks merereisiks. Foto: TTÜ
Tallinna Tehnikaülikooli energeetikadoktor Heigo Mõlderi sõnul on NYMO universaalne ja võimekas modullaarne robotplatvorm, mis võimaldab pakivedu merel, tuvastada sadamas õlireostust, teha mereuuringuid ja teisi merel sobivaid operatsioone otsese inimese sekkumiseta.
„Hetkel on tegemist prototüübiga, mida mõne konkreetse ülesande jaoks on võimalik kohandada,“ lisas Mõlder.
Tormi korral lükkub laeva väljumine edasi.
NYMO projektist saab lähemalt lugeda
SIIT!NYMO tehnilised andmed
pikkus 2,5 m
laius 1,1 m
kandevõime 100 kg
veeväljasurve 250 kg
süvis 0,36 m
suurim kiirus 7 sõlme, 13 km/h
töökiirus 3 sõlme, 5,6 km/h
autonoomsus töökiirusel 24 h
sõiduulatus 100 km
pukseerimisvõime kuni 500 kg
Allikas: TTÜ
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.