Tallinna Sadama tütarettevõte TS Laevad sõlmis Eesti laevaehitusfirmaga Baltic Workboats lepingu, et ehitada parvlaev Tõll ümber hübriidlaevaks.

- Parvlaev Tõll.
- Foto: Eesti Meedia/Scanpix
Tõllu ümberehituse käigus paigaldatakse laevale akupank, mis võimaldab vähendada diiselkütuse tarbimist ning sellest tekkivate heitgaaside vähendamist, asendades fossiilne kütus akupankadesse salvestatud elektrienergiaga.
Akupank paigaldatakse laeva sisemuses olevasse spetsiaalselt selleks kohandatavasse ruumi. TS Laevad loodab selle projektiga asendada umbes viiendiku parvlaeva diislikütuse tarbimisest elektrienergiaga.
Ehitustööd teostab peatöövõtjana Baltic Workboats, akupangad tarnib Corvus Energy, elektri- ja automaatikaseadmed tarnib Norwegian Electric Systems ning peak-shaving hübriidlahenduse on projekteerinud LMG Marin. Investeeringu kogumaksumus on 1,6 miljonit eurot.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Usume, et lühematel parvlaevaliinidel on keskkonnasõbralikud elektrilaevad parvlaevanduse tulevik nii Eestis kui ka mujal, eriti arvestades ülemaailmseid kliimaeesmärke õhku paisatava CO2 vähendamiseks," ütles TS Laevade juhatuse esimees Jaak Kaabel.
Kaabel lisas, et kui projekt on edukas, võetakse tehnoloogia edaspidi kasutusele kõigil neljal ettevõtte uuel laeval. "Tegutseme selles suunas, et tulevikus täielikult loobuda Väinamere parvlaevade puhul fossiilsetest kütustest ja jõuda null-emissioonini. Usume, et iga aastaga saab keskkonnasõbralikkus aina olulisemaks argumendiks ka meie reisijatele," märkis ta.
Ettevalmistustöödega alustatakse koheselt ja ümberehitustööde algus on planeeritud käesoleva aasta oktoobrikuu keskpaigaks, mis tehakse peamiselt laeva liinil oleku ajal. Laeva lõplikuks üleviimiseks akutoitele peab laev kuni kaheks nädalaks liinilt kõrvale jääma. Lepingu kohaselt sõidab parvlaev Tõll akupankade elektritoitel hiljemalt 29. veebruaril 2020.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.