• 23.07.19, 15:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parvlaev Tõll muudetakse hübriidlaevaks

Tallinna Sadama tütarettevõte TS Laevad sõlmis Eesti laevaehitusfirmaga Baltic Workboats lepingu, et ehitada parvlaev Tõll ümber hübriidlaevaks.
Parvlaev Tõll.
  • Parvlaev Tõll.
  • Foto: Eesti Meedia/Scanpix
Tõllu ümberehituse käigus paigaldatakse laevale akupank, mis võimaldab vähendada diiselkütuse tarbimist ning sellest tekkivate heitgaaside vähendamist, asendades fossiilne kütus akupankadesse salvestatud elektrienergiaga.
Akupank paigaldatakse laeva sisemuses olevasse spetsiaalselt selleks kohandatavasse ruumi. TS Laevad loodab selle projektiga asendada umbes viiendiku parvlaeva diislikütuse tarbimisest elektrienergiaga.
Ehitustööd teostab peatöövõtjana Baltic Workboats, akupangad tarnib Corvus Energy, elektri- ja automaatikaseadmed tarnib Norwegian Electric Systems ning peak-shaving hübriidlahenduse on projekteerinud LMG Marin. Investeeringu kogumaksumus on 1,6 miljonit eurot.
"Usume, et lühematel parvlaevaliinidel on keskkonnasõbralikud elektrilaevad parvlaevanduse tulevik nii Eestis kui ka mujal, eriti arvestades ülemaailmseid kliimaeesmärke õhku paisatava CO2 vähendamiseks," ütles TS Laevade juhatuse esimees Jaak Kaabel.
Kaabel lisas, et kui projekt on edukas, võetakse tehnoloogia edaspidi kasutusele kõigil neljal ettevõtte uuel laeval. "Tegutseme selles suunas, et tulevikus täielikult loobuda Väinamere parvlaevade puhul fossiilsetest kütustest ja jõuda null-emissioonini. Usume, et iga aastaga saab keskkonnasõbralikkus aina olulisemaks argumendiks ka meie reisijatele," märkis ta.
Ettevalmistustöödega alustatakse koheselt ja ümberehitustööde algus on planeeritud käesoleva aasta oktoobrikuu keskpaigaks, mis tehakse peamiselt laeva liinil oleku ajal. Laeva lõplikuks üleviimiseks akutoitele peab laev kuni kaheks nädalaks liinilt kõrvale jääma. Lepingu kohaselt sõidab parvlaev Tõll akupankade elektritoitel hiljemalt 29. veebruaril 2020.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
2
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
3
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
4
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
5
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
6
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele