Kontaktivaba kaardimakse pidi Elroni rongides käivituma selle aasta esimeses pooles, kuid kaardiorganisatsioonide tehniliste nõuete muutumise tõttu tuleb kogu pangakaardilugejate sertifitseerimisprotsess uuesti läbida. Süsteem loodetakse käivitada 2020. esimestel kuudel.

- Elroni rong.
- Foto: Tartu Postimees/Scanpix
Elroni uue piletimüügisüsteemi kasutuselevõtu üks olulisemaid eesmärke oli kaardimakse võimaldamine ka elektrirongides, mis saaks teoks piletimasinates toimivate kontaktivabade kaardimaksete näol.
Algselt pidi see rakenduma käesoleva aasta esimeses pooles, kuid kaardiorganisatsioonide tehniliste nõuete muutumise tõttu tuleb kogu pangakaardilugejate sertifitseerimisprotsess uuesti läbida.
„Vahetult enne Elroni uue piletimüügisüsteemi kasutuselevõttu andsid kaardiorganisatsioonid teada kontaktivabade makseseadmete sertifitseerimisnõuete peatsest muutusest,“ sõnas Ridango müügidirektor Argo Verk.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Pangakaartide kasutamine on allutatud väga rangetele rahvusvahelistele tehnilistele ja turvanõuetele (EMV - Europay/MasterCard/Visa nõuded) ning tagamaks nõuetele vastav ja tulevikukindel lahendus, peavad Elroni piletimasinad olema sertifitseeritud vastavalt uutele reeglitele. See aga tähendabki, et piletimasina maksemooduli tarkvaras tuleb teha muudatused ning masinad uuesti sertifitseerida,“ lisas ta.
Nii süsteemi arendaja Ridango kui ka Elron loodavad kaardimaksed võimalikult kiiresti käivitada. „Linnasisest ja lähiliiklust teenindavatel elektrirongidel on peatuste vahed väga lühikesed. Kuna tavapärane kaardimakse võtab rohkem aega, ei ole me seni saanud elektrirongides kaardimakset kasutusele võtta – me lihtsalt ei jõuaks kõiki kliente selliselt teenindada. Samas mõistame suurepäraselt, et see teeks paljude klientide elu mugavamaks, mistõttu loodame võimalikult kiiresti kaardimakse piletimasinates tööle saada,“ tõdes Elroni müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo.
Pangakaardilugejate sertifitseerimise laboritestidega alustatakse käesoleva aasta juunikuus ning kaardimaksed Elroni piletimasinates käivitatakse 2020. aasta esimestel kuudel.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.