Transpordi Ametiühingu bussijuhid saatsid suurematele bussiettevõtetele kollektiivlepingu projektid, millega soovitakse bussijuhtide alampalk tõsta tulevast aastast 1200 euroni.

- Aare Kübarsepp Tartu bussijuhtide streigil.
- Foto: Postimees/Scanpix
Transpordi Ametiühingu bussijuhtide koordinaatori Aare Kübarsepa sõnul lõppevad kõik bussiettevõtete palkasid sisaldavad kollektiivlepingud, kaasaarvatud sektorileping, käesoleva aasta lõpus.
Bussinduse sektoritaseme kollektiivlepingut on ligi aasta aega läbi räägitud ja tänaseks on see jõudnud riikliku lepitaja lauale. "Bussijuhid valmistuvad rasketeks läbirääkimisteks oma tööandjatega ja optimismi kokkuleppe saavutamiseks on seekord vähe," rääkis Transpordi Ametiühingu esimees Üllar Kallas lisades, et sellest tulenevalt alustatakse jõulist aktsioonide ettevalmistamist.
Kübarsepa sõnul ei saa tööandjad bussijuhtide palka tõsta, kuna liinihangetel on tihedas konkurentsis ettevõtted teinud oma pakkumised selliselt, et töötasude mahajäämust ei ole võimalik likvideerida: "Lahendus kujunenud olukorrale on täna valitsuse käes - kas leitakse lisaraha bussijuhtide palkadeks või mitte," selgitas Kübarsepp.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sektorilepingu järgi on kõigile turuosalistele kohustuslikus korras bussijuhtide miinimumtöötasu täna 945 eurot.
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.