• 16.05.19, 11:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rail Baltica: Tallinnast Riiga alla kahe tunni 38 euro eest

Rail Baltica kiirrongid hakkavad Tallinnast väljuma plaani kohaselt neli korda päevas, sõit Riia kesklinna kestab tund ja 42 minutit ning eeldatav piletihind on 38 eurot.
Rail Baltica: Tallinnast Riiga alla kahe tunni 38 euro eest
Rail Baltic Estonia teatel jõuab tulevikus Läti pealinna üle kahe korra kiiremini kui auto või bussiga mööda maanteed ning ajaliselt võrreldavast lennuühendusest üle kolme korra soodsamalt.
Rail Baltica esialgse sõiduplaani kohaselt kasvab raudtee valmimise järel päevas väljumiste arv kümne aasta jooksul neljalt kuuele ning Tallinnast ja Pärnust saab lõunanaabrite pealinna ja ka Leetu-Poola sõita päevasel ajal iga kahe tunni tagant.
„Riia linn, aga ka Riia õhuvärav tulevad Eesti inimestele kordades lähemale ja annavad isikliku auto või bussiga reisijatele vähemalt kahetunnise ajasäästu,“ kommenteeris Rail Baltic Estonia juht Riia Sillave. „Eeldatav sõidugraafik ja piletihind teeb¬ rongist tõsise alternatiivi ka lennureisijatele, eriti kui sihtkohaks on Riia kesklinn ja sealt edasi lennata ei plaanita.”
Esialgne sõiduplaan näeb ette kõrvuti kuni 249-kilomeetrise tunnikiirusega liikuvate kiirrongide kõrval ka kuni 200-km/h sõitvaid regionaalseid ronge ning teeb ettepaneku käivitada igapäevaselt ka vähemalt üks auto- ja öörong Varssavi ja Berliini suunal.
„Euroopas on öörongide populaarsus viimastel aastatel taas kasvama hakanud, sest inimesed eelistavad puhkusereisiks kasutada kooslust, mida pakuvad rongi kiirus ja oma auto mugavus,“ kirjeldas Riia Sillave. „Autoturism kogu perega pole võõras ka Eesti inimestele ning just sellistele reisijatele võiks sobida jõuda Tallinnast öörongiga hommikuks Varssavisse, selle asemel, et 13-14 tundi raskeveokitest ummistunud maanteel veeta.“ Tegelik rongigraafik sõltub muidugi nõudlusest ja seega operaatori valikutest.
Riia Sillave sõnul on öörongid Euroopas populaarsust kogumas lisaks selle sõiduviisi mugavusele ka inimeste kasvanud keskkonnateadlikkuse tõttu. „Neljaliikmelise pere lennureisil Varssavisse on ökoloogiline jalajälg üle 800 kilogrammi süsihappegaasi, keskmise kütusekuluga auto puhul 72% vähem ning rongiga lennukist on keskkonnasääst koguni 98%. Euroopa parlamendi roheliste eestkõneleja Ska Keller avaldas just oma eilses kõnes tugevat toetust rongiühenduste väljaehitamisse, seda looduse säilimise vaatest,“ näitlikustas Sillave rongireisi panust keskkonda.

Seotud lood

Uudised
  • 03.05.19, 09:34
Rail Baltica Pärnu terminal maksaks kuni 65 miljonit
Esialgse hinnangu järgi on Pärnusse Rail Baltica kaubaterminali rajamise maksumus 40-65 miljonit eurot, teatas Eesti, Läti ja Leedu ühisettevõte RB Rail.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele