Autor: Logistikauudised.ee • 14. märts 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti ja Soome lennujuhid arendavad ühtset süsteemi

Lennujuhtimiskeskus Tallinnas.
Foto: SANDER ILVEST, Postimees/Scanpix
Lennuliiklusteeninduse AS ja Soome lennuliiklusteenindus sõlmisid lepingu ühtse piiriülese lennuliikluse korraldamise süsteemi loomiseks, et vajadusel oleks võimalik Eesti lennuliiklust juhtida Soome lennujuhtide poolt ning vastupidi.

Suurenenud lennuliikluse ja Ühtse Euroopa Taeva programmist tulenevate nõuete täitmiseks sõlmisid Lennuliiklusteeninduse AS (EANS) ja Soome lennuliiklusteenindus (ANS Finland) lepingu maailma juhtiva transpordi tehnoloogia ettevõttega Thales ühise TopSky lennujuhtimissüsteemi loomiseks Eesti ja Soome vahel, mis võimaldab dünaamilist piiriülest aeronavigatsiooni teenuse osutamist ning on osa ettevõtetevahelisest FINEST programmist.

ANS Finland tegevjuht Raine Luojus tõi välja, et EANS ja ANS Soome on alates 2005. aastast teinud koostööd erinevates valdkondades, mistõttu on FINEST programm koostööle loogiline jätk. „Meil on sarnane ajalooline ja kultuuriline taust, kuid peame tugevdama oma positsiooni Soome lahe piirkonnas. Praegu kasutavad EANS ja ANS Finland mõlemad sarnaseid, kuid sõltumatuid TopSky süsteeme. FINESTi eesmärkide saavutamiseks on nõutav ühine lennuandmete töötlemise süsteem, mida hakkame koostöös Thalesiga looma,“ selgitas Luojus.

Lennuliiklusteeninduse AS-i tegevjuhi Tanel Rautitsi sõnul on FINEST programmi puhul tegu kahepoolse koostööprogrammiga EANS ja ANS Finland vahel, mille eesmärk on tagada dünaamiline, kuluefektiivne ja konkurentsivõimeline piiriülene aeronavigatsiooni teenuse osutamine õhuruumi kasutajatele.

„Teisisõnu teeme koostööd selle nimel, et vajadusel oleks võimalik Eesti lennuliiklust juhtida Soome lennujuhtide poolt ning vastupidi,“ selgitas Rautits, lisades, et programm pakub paindlikkust erineva liikluskoormusega tööperioodide ajal, tagab teenuse osutamise jätkusuutlikkuse ning toob kaasa kuluefektiivsuse ja parandab õhuruumi kasutajatele osutatavat teenust.

Thalesi lennuliikluse korraldamise valdkonna viitsepresident Jean Ferré sõnul muudab kasvav õhusõidukite arv lennuliikluse korraldamise keerulisemaks ja nõuab tihedamat koostööd lennunduse sidusrühmade ja eriti aeronavigatsiooni teenuste osutajate vahel.

„Sõlmitud leping näitab, et EANS ja ANS Finland töötavad süstemaatiliselt turu väljakutsetele vastamiseks. Mul on hea meel, et saame mõlema organisatsiooniga koostööd teha, et pakkuda ühte TopSky ATC süsteemi, mis võimaldab kontrollida nii Soome kui ka Eesti õhuruumi,” ütles Ferré.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077