Jaga lugu:

Kas trammiühendus Tallinna lähivaldadega on mõistlik?

Tallinna tramm.  Foto: Eero Vabamägi/Scanpix

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis allkirjastati Tallinna ja Harjumaa kergrööbastranspordi teostatavus- ja tasuvusanalüüsi leping, eesmärgiga luua parim võimalik ühistranspordi korraldus pealinna lähivaldadega. Hetkel nähakse sellena trammiliiklust.

Võrreldes 2012. aastaga liikus 2017. aastal üle Tallinna linna piiri igapäevaselt 25 000 autot ööpäevas rohkem ja trend on pidevas kasvus. Päevas ületab linnapiiri 160 000 autot. Tallinna linnapea Taavi Aasa sõnul lõhub autostumise hetke tempo linnamiljööd ning on ohuks keskkonnale ja inimeste tervisele. „Linna piiridest üle ulatuva tõhusa transpordivõrgustiku käivitamine, koos teiste Harjumaa omavalitsustega, on kesksel kohal väärtusliku linnaruumi arendamisel,“ lisas Aas.

Ühtlasi on oodata Harjumaal elanike kasvu ka tulevikus, mille tulemusel suureneb surve transporditaristule ning senisele ühistranspordivõrgule. Seega on oodata nii autokasutuse kui ka liikluskoormuse kasvu, mis toob endaga kaasa negatiivse mõju nii elukeskkonnale kui ka ühendusaegadele.

Pealinna regioon on seadnud endale eesmärgid, mille kohaselt tuleb piirkonna autoliiklust aastaks 2035 vähendada 10-20 protsenti. Sealjuures peab linnatranspordivõrgustik olema CO2-neutraalne ning linnakeskus autovaba. „Tuleb tagada, et elanikkonna ja liikuvuse kasvades ei kannataks linnakeskkond ega inimeste tervis. Seetõttu on sõiduautoga võimalikult konkurentsivõimelise ühistranspordi arendamine eriti oluline. Rööbastransport on inimeste seas populaarne ning me toetame selle arengut,“ märkis majandus- ja taristuminister Kadri Simson.

Harjumaa Omavalitsuste Liidu juhatuse liikme Mart Võrklaeva sõnul on üle Tallinna piiri ulatuv ühistransport maakonna arengu seisukohalt oluline. „Tramm on kõige tõhusam linnatranspordi liik. Rae vald, koos Jüri suunas välja arendatud tööstusaladega, on üks maakonna pendelrände tulipunkte. Tunnetame siin paremate transpordilahenduste vajadust igapäevaselt ja tasuvusanalüüs on esimeseks sammuks tõhusate muutuste ellu viimiseks.“

Teostatavus- ja tasuvusanalüüsi lepingu hanke võitsid ühispakkujad Civitta Eesti AS, Hendrikson ja KO ning Stratum OÜ ja analüüsi kogumaksumus on ca 120 000 eurot. See viiakse ellu INTERREG Läänemere programmi projekt SUMBA (Jätkusuutlik linnaliikuvus ja pendelränne Läänemere linnades) kaasrahastusel, piloottegevusena Tallinnas ja Harjumaal. Programmi eesmärk on näidata kuidas muuta linna- ja perifeersed pendelränded säästvamaks, võimalikult tõhusaks ja kaasata liikuvuse paremaks korraldamiseks erinevaid transpordiliike.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159hedi.meigas@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee